Terug

Na zeven maanden wachten op luchtfilter: Trek uw plan

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Cool blue

30/12/2022

Beste CB,Omtrent mei bestelde ik bij jullie een Fuave comfort air. Deze werkte altijd enorm goed, tot de filter duidelijk vol bleek te zitten.Maanden lang was de filter van dit merk (die enkel bij jullie te verkrijgen was) uitverkocht en heb ik hier meermaals voor gebeld zonder resultaat. Uiteindelijk werd hier een case voor gemaakt aangezien mijn apparaat midden in de garantie maanden non-functioneel was. Toen bleek dat de filters niet meer werden ingekocht. Er werden mij twee alternatieven aangeboden: Een andere filter twv 45 euro excl. verzending bij een Duitse winkel of bij de vrienden van Walmart in de USA excl. douane etc. (De originele filter was/is 20 euro bij coolblue)Vanzelfsprekend was dit te gek voor woorden, dus gingen de 'productspecialisten' mij binnen 3 tot 4 dagen iets laten weten. Na 4 dagen gebeld, toen ging dit nog vier dagen extra duren. Na deze vier dagen opnieuw. Weer tweemaal 4 dagen gewacht en gebeld. Recent werd mij dan weer verteld dat ik na een week vandaag (30 december) antwoord ging krijgen. Wederom niets. Inmiddels 25 dagen aan het wachten na meerdere valse beloften en mooie woordjes. Dan net gebeld omtrent het feit dat dit echt te lang duurt en dat ik graag een oplossing wens. Wat blijkt? De filters worden nu plots WEL ingekocht en komen aan op... eind februari. Er werd daarom geen andere oplossing voorzien en mocht ik mijn plan trekken tegen alle beloften en gebroken beloften in. Geen enkele productspecialist gesproken, enkel de deadline verzetten om nu te horen dat ik nog twee maanden mag wachten als het aan hun ligt. Ookal werden er andere oplossingen genoemd die plots niet meer overwogen worden. Tof!Inmiddels is mijn product dat nog midden in de garantieperiode zit al 6 maanden(!!!) buiten werking zonder tegemoetkoming of oplossing, noch alternatief van coolblue. Wat in mijn ogen zeer louche is.Kleine reminder dat het merk fuave van coolblue zelf is, eveneens dus de verantwoordelijkheid om zulke filters kort na aankoop van eigen merk in stock te houden. Graag degelijke oplossing aangezien dit beneden alle peil is.

Berichten (3)

Cool blue

Naar: M. D.

30/12/2022

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: M. D.

02/01/2023

Beste Michiel,Het verbaast me dat je aangeeft dat we enkel als oplossing voorstellen om te wachten tot de filters weer op voorraad komen om dan te bestellen. We zijn immers nog steeds in overleg met onze inkopers om na te kijken welke filters we als alternatief kunnen bieden. Ik ben het er wel mee eens dat deze situatie lang aansleept en dat dit allesbehalve de manier is om te zorgen voor een product dat wij verkopen.We hebben helaas nog geen nieuws van hen ontvangen. Ik heb hen nogmaals gevraagd om ons van een reactie te voorzien. Als we tegen vrijdag 6/01 geen reactie hebben gekregen, zorgen we voor een retour en terugbetaling.Bedankt voor je geduld en het spijt me enorm voor het ongemak.'”Met vriendelijke groet, Pieter van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Coolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00--- original message ---On December 30, 2022 at 5:52 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

Cool blue

Naar: M. D.

09/01/2023

Beste,Bedankt voor je bericht. We willen je voor deze situatie graag een omruiling aanbieden. De nieuwe luchtreiniger wordt geleverd met een nieuwe filter. Mocht de nieuwe filter aan vervanging toe zijn, dan weet je dat er over 1.5 maand nieuwe voorraad zal komen en kan er dan eventueel een vervanging aangeschaft worden.Graag ontvangen we hiervoor je akkoord zodat we het nodige kunnen doen om de omruiling in gang te zetten.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On January 6, 2023 at 1:12 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform