Beste. Ik ontvang ten onrechte nog facturen en foutieve eind-afrekening daar er geen rekening wordt gehouden met het Energieovernamedocument van 25 oktober 2021 door verkoper en koper ondertekend met een meterstand 20.881,5.Op 04.11.2021 stuurt FLUVIUS een bericht voor verplichte (na +4 jaar) meteropname. Daar de (leegstaande)woning sinds 28/10/2021 van eigenaar wisselde heb ik die brief bezorgd aan de nieuwe eigenaar. Deze maakte met FLUVIUS een afspraak op 6 december 2021 (vroeger kon niet...) De toen opgenomen meterstand bedroeg reeds 20.986 of 105 kWh meer (voor de nieuwe eigenaar). Op 31.12.2021 stuurt u mij fact.9166510119 groot €259,23 voor (geschat) verbruik van 800 kWh dus 78 kWh te weinig (20.881 - 20.803 eindstand).Voor de vaste vergoeding berekent u tot 15.11.21 (ipv 25/10) = 20 dagen te veel (+- € 3). Deze factuur werd toch integraal betaald op 18/1/2022 daar er toch nog 78 kWh dient te worden aangerekend. Op 15.02.2022 stuurt u fac.4966565084 groot € 75,21 voor verbruik van 183 kWh (16.11.21: 20.803 en 20.986 op 5.12.21). Dit omvat de door mij nog verschuldigde 78 kWh + 105 kWh voor de nieuwe eigenaar Tom Dujardin. Ook worden mij nog 20 dagen vaste vergoeding aangerekend die ten laste de nieuwe eigenaar vallen. Wanneer ik deze nota correct splits kom ik tot een verdeelsleutel van € 50,00 voor Tom Dujardin en € 35,21 -€ 10 (voorschot 23.11.21) = € 25,21 voor Celina De Wijngaert. Daar u per mail niet bereikbaar bent heb ik (meermaals) gebeld en alles uitgelegd aan uw medewerkster (nrs. 078.150210 - 078.150213 - 02.30.22.000). Ik verzocht om de foutieve facturen te crediteren en mij een correcte afrekening te bezorgen. Telkens werd mij beloofd dat alles genoteerd werd en doorgegeven en dat alles wel in orde zou komen. Niets is minder waar want ik kreeg nooit enige bevestiging maar nog steeds voorschotfacturen voor december en januari terwijl de woning reeds sinds eind oktober 2021 verkocht was. ESSENT bevestigde mij de op 28.10.2021 (ticketnummer 16089389) de verkoop op die dag en ontvangst van het overnamedocument. Ik heb toen ook gemeld dat ik, in afwachting van credit-notas, die laatste voorschotfacturen niet meer zou betalen.Bij de telefoongesprekken achteraf werd mij wel bevestigd dat het overnamedocument zich in uw computer bevindt. Er wordt echter generlei rekening mee gehouden, wel met de opname van Fluvius 6 weken later bij de nieuwe eigenaar.U stuurt mij per mail facturen die ik niet kan protesteren daar u geen mailadres vermeld, alleen PB 48000 1000 Brussel 1. Ook naar daar heb ik eens een bundel met alle uitleg gestuurd maar ook zonder reactie.Na alle loze beloftes stuur u wal aanmaningen voor € 8 en € 15 + onkosten van eOS voor ingebrekestelling Die wens ik niet meer ten laste te nemen daar er mij generlei fout treft.INFO: Celina De Wijngaert was bijna 100 toen zij overleed op 28.9.2020 en mijn mandaat om haar rekeningen te betalen verviel toen automatisch. Ik heb gedurende de periode erna tot eind 2021 van mijn persoonlijke rekening alles blijven betalen maar dat toch ergens op! Wegens haar verblijf in het WZC moest ik telkens naar Elewijt om de brieven op te halen, daarom liet ik haar rekeningen op mijn adres sturen. Ik was niet de enige erfgenaam maar van de andere zijn er reeds twee overleden binnen de maand na de verkoop van het huis.Indien deze facturen per domiciliering zouden vereffend zijn had u waarschijnlijk met de notaris alles moeten afhandelen hebben. Ik wou dit niet teneinde alles netjes gescheiden te houden met mijn eigen contracten klantnummer 41-47028-15 voor gas en elektriciteit in Kampenhout en Nieuwpoort. Deze zijn wél gedomicilieerd! Voorlopig nog alles ok hier.Nota: Celina De Wijngaert krijgt nu in 2022 nog steeds berichten met gelukwensen en aanbiedingen, anderhalf jaar na haar overlijden.Van alle mails die ik verstuurde heb ik een print-out, ook van de antwoorden dat ik wegens drukte enkele dagen geduld moest oefenen en zelf geen contact meer moest zoeken u zou dit zelf doen! Ik wacht nog steeds... of is incasso via eOS uw antwoord? Niet echt beleefd...TER INFO: Tom Dujardin ontvangt nu zelf de laatste maanden een voorschotfactuur voor de leegstaande woning.Indien ik kopijen van dit mailverkeer, of data en tijdstip van de telefoongesprekken moet bezorgen gelieve u mij dat te melden.Bij eOS kreeg ik een mevrouw aan de lijn die mij in gebreke stelde met vrij scherpe woorden omdat ik onvoldoende luisterde terwijl zij mijn kant van het verhaal niet aanhoorde.Zij beweerde dat ik, zelfs na de verkoop van het huis en het overnamedocument, de voorschotten nog verder moest betalen want dat zowel de koper als de verkoper dit aan Luminus moesten overmaken... en ook dat ik als erfgenaam niet alleen moest ontvangen maar ook verder betalen...!!! Ongelooflijk brutaal maar ik besef wel dat medewerkers van incassobureaus gewoon zijn om onwillige klanten (met smoesjes) te motiveren om te betalen.Ik ben 85 en heb geen rechtspraktijk en zeker geen rechten gestudeerd maar kan die zienswijze toch moeilijk volgen.Beleefde groeten.Marcel Schepers (voor mev. Celina De Wijngaert)