Terug

Na lange wachttijd voor reparatie, aankoopbon gekregen i.p.v. mijn laptop terug

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

N. S.

Naar: KREFEL

24/06/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 27/12/2021 kocht ik een NOTEBOOK ACER A515-56-54QK in uw winkel en betaalde ik er 649 euro voor. Na 22 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek. De cursor begon zijn eigen leven te leiden en in belde naar de winkel te Overijse en deze vertelden mij dat het waarschijnlijk het touchpad was en dat dit onder de garantie viel. In november kon ik hem nog niet inleveren omwille van mijn werk waar ik mijn laptop echt nodig had. Krefel kon mij ook geen vervangtoestel geven. In december tijdens mijn 2 weken vakantie kon ik deze wel missen, vandaar dat ik hem pas binnen leverde in december, wel nog binnen de garantieperiode. Deze vertelden mij dat het ongeveer 3 weken zou duren. Ze zouden mij op de hoogte houden. Niet dus ... Op 23/12/2023 ben ik naar uw winkel gegaan met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 23/12/2023 bij u afgeleverd. Na een maand had ik nog steeds niets gehoord en belde ik de Krefelwinkel. Deze verzochten mij om mij de klantendienst te bellen vermits zij nog niets hadden gehoord. Ik heb dan gebeld en daar vertelden ze mij dat de laptop nog moest bekeken worden en en dat ze nog niet konden zeggen wat eraan scheelde. Ze gingen mij op de hoogte houden, niet dus .. Ik belde 2 weken later terug. Toen vertelden ze mij dat Volgens ACER het defect niet onder de garantie viel en dat ze gingen checken bij Krefel of zij bereid waren om de kost op zich te nemen. Ze gingen mij hiervan op de hoogte houden, (alweer) niet dus. Alweer 2 weken later belde ik opnieuw, toen vertelde ze mij dat de kost ongeveer 70 euro zou kosten, dat het toestel gerepareerd zou kunnen worden en dat Krefel bereid was om deze kost op zich te nemen. Goed nieuw dus, dacht ik toch. Ze gingen mij bellen wanneer mijn notebook in de winkel te Overijse zou aankomen. Niet dus. Geen bericht, geen mail, geen telefoon, noch van de klantendienst noch van Krefelwinkel. Ik belde naar Krefel, want zat ondertussen al bijna 4 maanden zonder laptop, om te vragen of zij iets meer wisten, wat niet het geval was en ze stelden voor dat ze zelf een mail gingen sturen naar de klantendienst om te weten hoe het zat. Na weer een aantal weken, nam ik alweer uit eigen beweging contact op. En nu komt het mooiste deel. Ik vernam dat mijn laptop er niet meer was, dat hij plotseling niet meer te repareren was en dat ik maar tevreden moest zijn met een aankoopbon die ze naar de winkel hadden gestuurd. Mijn laptop werd dus vernietigd zonder dat ik hier op de hoogte van werd gebracht! Dit kan zo maar niet. De klant moet gecontacteerd worden met de vraag wat zijn/haar keuze is en niet zomaar voor een voldongen feit stellen. Ik heb dit ook aangekaart bij de dienst en de winkel, dat ik hier niet akkoord mee ging, maar ze vertelden mij dat ik geen keuze had. Dit kan niet. Ondertussen heb ik zelf een laptop moeten aanschaffen vermits ik niet zonder laptop kon voor mijn job (geen vervangtoestel van Krefel en ook geen mogelijkheid op het werk), terwijl ik gewoon mijn laptop terug zou krijgen die hersteld zou worden. Ik heb dus zelf kosten moeten doen en hoef dus geen laptop meer. Ik wordt nu voor voldongen feiten gesteld waar ik binnen het jaar een aankoop moet doen bij Krefel van 649 euro, wat ik helemaal niet wil. Ik heb bovendien niets nodig bij Krefel en wil dus gewoon mijn geld terug, de aankoopbon gewoon overzetten naar een terugbetaling. Ik vind het absoluut niet klantvriendelijk en niet oké dat een klant zelf contact moet opnemen met zowel de winkel als de klantendienst en dat er beloftes worden gemaakt die niet worden nageleefd. Het ganse proces verliep niet op een correcte manier. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, en vermits ik reeds een nieuwe laptop heb moeten aankopen, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst (verplichte aankoopbon) met terugbetaling van de aankoopprijs. Met vriendelijke groet, Andie Vanreepinghen

Bemiddeling door Testaankoop 30 juni 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform