Beste mevrouw De Vylder
Vooreerst mijn excuses voor het laattijdig antwoord op uw klacht van 29 juni 2025.
Naar aanleiding van uw klacht heb ik uw dossier nagekeken.
Hieruit blijkt dat uw watermeter al sinds 2023 niet meer correct registreert. Op 11/3/2025 werd uw meter daarom vervangen voor een digitaal exemplaar.
Conform Artikel 13 §1 van het Algemeen Waterverkoopreglement wordt in het geval van een defecte meter het verbruik geraamd op basis van uw historisch verbruik of op basis van kencijfers.
Op 2 maart 2023 bedroeg uw meterstand 1.439 m³. Op 23 maart 2024 gaf u een stand van 1.443 m³ door, wat neerkomt op een uitzonderlijk laag verbruik van slechts 4 m³. Op 26 februari 2025 gaf u opnieuw dezelfde stand door, wat bevestigt dat de meter in de loop van 2023 volledig is stilgevallen.
Op basis van uw verbruik van 40 m³ in de periode van 5 maart 2021 tot 2 maart 2023 werd de eindmeterstand geraamd op 1.479 m³. Dit komt overeen met een jaarverbruik van 20 m³, wat nog steeds bijzonder laag is. Ter vergelijking: het gemiddelde verbruik voor een éénpersoonshuishouden bedraagt ongeveer 37 m³ per jaar.
Indien u van mening bent dat uw verbruik lager ligt, mag u mij per kerende e-mail een foto van uw huidige meterstand bezorgen. We kunnen dan de geraamde eindmeterstand herzien op basis van het verbruik op uw nieuwe digitale meter.
De factuur ten bedrage van 238,70 euro werd geheel conform het Algemeen Waterverkoopreglement opgemaakt en blijft bijgevolg te betalen.
Momenteel is er nog een openstaand saldo van 161,23 euro voor deze factuur. De aangerekende kost van 20 euro voor de ingebrekestelling die werd verstuurd op 2/6/2025 heb ik eenmalig voor u geannuleerd.
Ik heb een uitstel verleend tot 25/10/2025 voor de betaling van deze factuur. Indien wij voor deze datum geen volledige betaling, of een meterstand voor de herrekening van uw factuur mogen ontvangen wordt de invordering verdergezet.
Met vriendelijke groeten
Marjolein Vermeulen ● Klachtencoördinator
M +32 478 19 02 67 ● www.dewatergroep.be
Vind ons op
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: zondag 29 juni 2025 5:00
Aan: Klachtendienst De Watergroep klachtendienst@dewatergroep.be
Onderwerp: Na kapotte meter plots een bedrag te betalen zonder weet van verbruik