Terug

na eerdere klacht en bijna een jaar verder nog steeds niet rechtgezet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Engie

05/10/2023

enige tijd terug plaatsen wij reeds onderstaande klacht die bijna 1 jaar later nog steeds niet opgelost is.wij wensen gewoon dat ons contract correct gezet wordt en wij de juiste betaling in orde kunnen brengen met aftrek van het energievoordeel van de overheid.Nu dreigen jullie over onze openstaande foute betaling en hebben wij veel tijd verloren en leven in schrik om deze winter zonder gas en elektriciteit te vallen.voorgaande klacht die nooit opgelost is :Wij sloten in november een energiecontract af bij engie voor onze eerste woning. We zouden op 1 december de sleutels ontvangen dus lieten dit dan ook aanvang nemen op 1 december 2022. De vorige eigenaar was op dat moment klant bij engie en sloot in september naast het contract dat hij had voor onze toekomstige woning een contract af voor zijn nieuwe woning gezien hij tot december op beide adressen een contract nodig had. Maar blijkbaar werd zijn contract voor onze toekomstige woning afgesloten waardoor engie besloot onze aanvangsdatum te vervroegen. Ik nam hier onmiddellijk contact op en dit zou recht gezet worden wanneer ik in december het energie overname document zou bezorgen. Dit werd onmiddellijk bezorgd na de sleuteloverdracht op 29/11/2022. Maar na meermaals contact is dit op heden nog steeds niet rechtgezet waardoor ze obdertussen van ons onterecht een voorschot vragen voor de maanden oktober en november. Bovendien ontvingen wij ondertussen een jaar afrekening vanaf september tot december die niet correct is. Binnenkort dreigen ze bovendien hierop nog eens kosten te gaan aanrekenen om deze foutieve betalingen open staan.Ik nam ondertussen ook contact op met de ombudsdienst energie alsook meermaals met Engie.Wij zouden dan ook graag snel de rechtzetting van ons contract hebben

Berichten (2)

Engie

Naar: J. V.

05/10/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: jeudi 5 octobre 2023 12:09À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - na eerdere klacht en bijna een jaar verder nog steeds niet rechtgezet - (CPTBE01890380-44)Klacht - na eerdere klacht en bijna een jaar verder nog steeds niet rechtgezet - (CPTBE01890380-44) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

J. V.

Naar: Engie

31/10/2023

Beste,We zijn bijna een jaar na afsluiten van ons contract en hebben al enorm veel tijd verloren in jullie steeds weer te contacteren maar zonder gevolg … graag snel een rechtzetting


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform