Terug

Na een maand nog steeds geen internet.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. V.

Naar: Telenet

01/12/2023

Wij hebben enkele weken voor onze verhuis naar de Telenetwinkel geweest om dit door te geven en ook een volledig nieuwe aansluiting aan te vragen. M.a.w. een aansluiting op net telenetnetwerk, want dit hadden we nog niet.- 31/10: de installator is langsgeweest en heeft de volledige aansluiting binnen kunnen doen. De aansluiting buiten kon hij niet volbrengen want het was een zogenaamde ‘paddenstoel’ en die kon/mocht hij niet aansluiten.- 4/11: de dag van onze verhuis ZONDER INTERNET- 8/11: 7 keer gebeld om iets van verklaring te krijgen van Telenet. De eerste die ik aan de lijn kreeg liet mij weten dat dit helemaal niet kon en dat die man ook binnen de aansluiting niet mocht hebben aangesloten (want ik zou vanaf dat moment al betalen voor mijn diensten). Deze mevrouw heeft enkel en alleen mijn factuur in orde gebracht. Daarna moest ik terugbellen naar Telenet want zij kon geen 2 zaken regelen tijdens hetzelfde telefoongesprek. De andere die ik aan de lijn kreeg zei dat ik eerst moest zorgen dat mijn gsm op het telenetnetwerk zat (want ik was overgestapt van mobile vikings naar telenet), maar in de telenetshop zeiden ze mij dat ze dat automatisch gingen doen. Na heel wat heen en weer gebel en foutieve uitspraken van Telenet is het dan in orde gekomen. Na opnieuw gebeld te hebben voor die installatie kwam ik erachter dat de telenetwinkel een fout zou hebben gemaakt bij de aanvraag en helemaal niet diep zou zijn ingegaan op ‘naar waar ik verhuis’ en ‘waar de aansluiting zich bevindt op straat’. De laatste naar wie ik heb gebeld heeft dit dan wel in orde kunnen brengen. Ik kreeg dan het volgende te horen: 1) Er komt binnen de 5 werkdagen iemand kijken naar de ‘paddenstoelverbinding’. 2) Je krijgt daarna een brief in de bus waar je dan een afspraak mee kan maken. 3) Je maakt de afspraak en iemand komt om alles te installeren. Ik had wel nog even geduld dus ik dacht dat Telenet ons deze keer wel ging helpen.Meer dan een week later heb ik inderdaad iemand gezien van een extern bedrijf die foto’s nam van de aansluiting en dat weer vertrok.24/11: nog steeds geen brief gekregen in de brievenbus. Ik dacht dus nog eens te bellen naar Telenet. Ik krijg als antwoord dat het niet zo eenvoudig is en dat er een aanvraag is verstuurd naar de stad waar ik woon om een deeltje van de openbare weg open te gooien. Ik kan dus niets doen dan wachten tot wanneer mijn stad deze aanvraag goedkeurt.1/12: ik ben het wachten nu wel meer dan beu en bel zelf eens naar de dienst nutsvoorzieningen van mijn stad. Dan krijg ik te horen dat er helemaal geen aanvraag is ingediend en dat dit ook helemaal niet nodig is?! Enkel bij kabels meer dan 10m moet dit worden aangevraagd. Ik krijg dan ook nog de melding dat ze al eerder ‘klachten’ hebben ontvangen van Telenet en dat ze alles in hun schoenen duwen. Ik bel dan maar OPNIEUW naar telenet met maar 0% geduld meer over. Ik krijg iemand aan de lijn die mij zou doorverbinden, maar na 20 minuten hun muziekje te moeten horen leggen ze plots neer. Ik bel dan een tweede keer en krijg na heel lang wachten te horen dat er een installateur kan langskomen op (ik dacht) 22 januari. Daarbij zei de mevrouw dat ze een mail ging sturen naar iemand anders om te kijken of het niet ‘ietsje’ vroeger kon gebeuren. Sorry maar dit maakte mij enorm kwaad.Ik wacht nu al meer dan een maand op internet in een stad waar de 4G bijna onbestaande is. Ik heb internet nodig om te kunnen werken van thuis uit en dit is nu alles behalve mogelijk. Ik wordt heen en weer gewiegd tussen allerlei loze beloftes en valse verklaringen en ben dit echt beu. Nog nooit heb ik zo’n slechte service gehad! Wetende dat de coaxkabel en de aansluiting op letterlijk 20cm van elkaar verwijderd zijn en dat dit helemaal niet zoveel werk is!Ik wil dan ook zo snel mogelijk de correcte installatie (en niet binnen 2 maanden) + een schadevergoeding voor de periode dat wij zonder internet hebben gezeten.

Berichten (1)

Telenet

Naar: Y. V.

04/12/2023

Beste meneer, mevrouw VandecandelaereWij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie.Vriendelijke groetDaisy LeusConfidential - Limited***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform