Terug

Na aanpassing van voorschot door hen een verrassing van bijna €600 bij afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. P.

Naar: ELEGANT

17/10/2019

Beste Elegant Ik had blijkbaar de pech dat ik in april een onbekwame collega aan de lijn had. Hiervan dragen wij nu de gevolgen en mogen een achterstand betalen van bijna €600,00.Daar ik alles zo goed opvolg kon ik constateren dat wij in 2018 4135 kWh hadden verbruikt en dit jaar 4207 kWh Dit scheelt dus een peulschil en toch €600.00 opleggen want volgens hen zijn er verschillende kosten omhoog gegaan.... ???Ik bel meestal 2 x in het jaar om na te gaan of we met ons huidig verbruik die ik maandelijks opneem om dan door te geven na een half jaar of we nog correct zitten met de voorschotten die momenteel van toepassing zijn. Na berekening van mevrouw na het doorgeven van ons actueel verbruik gaf ze aan dat we ons voorschot nog konden verlagen en dat we 30% korting gingen verkrijgen op onze elektriciteitsverbruik. Helemaal tevreden en met een goeie gemoedstoestand gaf ik uiteraard onze cijfers door voor de eindafrekening een maand of 6 later. Niets van dit klopte dus aangezien wij nu met een verrassing van €600,00 zitten.Dat wij ons actueel verbruik doorgegeven hadden konden ze maar moeilijk geloven want dat zou betekenen dat zij als bedrijf in de fout zijn gegaan. Dat ze de cijfers gebruikt hebben van 2 jaar geleden om op te baseren toen wij hier nog niet woonachtig waren dat vinden ze blijkbaar ook heel normaal. Ik Begrijp u zij mevrouw maar we kunnen niets voor u doen. Nog een prettige dag verder ( dat was het antwoord als trouwe klant) Tijd om te veranderen van leverancier als dit de manier is waarop zij met hun klanten omgaan en dat terwijl wij alles op de voet opvolgen en het hen op een gouden schaal serveren en nog in de fout gaan. Onkunde !

Berichten (2)

ELEGANT

Naar: L. P.

22/10/2019

DATA NOT AVAILABLE

L. P.

Naar: ELEGANT

22/10/2019

Geachte Elegant,Daar ik reeds 2 maal gebeld had dit jaar met het actuele verbruik om mijn maandelijkse voorschotten op te berekenen dan verwacht ik ook een juiste berekening en een correct maandelijks voorschot. Afkomen met de meterstanden die u doorkreeg van fluvius is helaas achterhaald als ik 2 keer in het jaar bel om de juiste gegevens door te geven... De fout ligt nog steeds bij jullie, geen correcte voorschot berekening op de actuele cijfers die ik doorgegeven had tot 2 maal toe! Hier wens ik tenminste een compensatie voor ongeacht wat de eindafrekening was, geen afbetalingsplan. Dat de factuur moet vereffend worden volgens verbruik ga ik volledig mee akkoord maar niet op deze manier. Ik vraag mij af of de gesprekken worden opgenomen dan kunnen wij dit nazien en het bewijs leveren dat ik correcte gegevens had doorgegeven... Mvg,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform