Beste,Op 8/11/2022 ontvingen wij een eindafrekening voor aardgas van energieleverancier Total Energies voor de periode 11/12/2021 tot 31/10/2022. Echter geen eindafrekening voor elektriciteit. Tegelijkertijd berekende Total Energies onze nieuwe voorschotfactuur op basis van een gemiddeld elektriciteitsverbruik van 3.500 kWh, resulterend in een voorschotfactuur van 145,10 euro per maand incl. btw. Hierbij werd geen rekening gehouden noch met onze zonnepanelen en thuisbatterij die in november 2021 werden geïnstalleerd en aangemeld bij Total Energies, noch met de eindafrekening elektriciteit voor de periode 11/12/2021 tot 31/10/2022 waar zal uit blijken dat we veel minder verbruikt hebben dus geld moeten terugkrijgen van Total Energies. Volgens de gegevens beschikbaar op de website van Fluvius (digitale meter) zouden we ongeveer het voorbije jaar 320 kWh dag en 410 kWh nacht verbruik gehad hebben + injectie dag 2279 kWh en nacht 1076 kWh. Onze voorschotfactuur voor elektriciteit zou dus vele malen lager moeten zijn. Wij stuurden al verschillende mails naar Total Energies sinds datum ontvangst eindafrekening, zonder hierop antwoord te krijgen. Op 3 december heb ik met de klantenservice van Total Energie gechat en tegelijkertijd gebeld met Fluvius. Bij Fluvius vertelden ze mij dat alles klaar stond om opgevraagd tet worden door de leverancier. Ondertussen is er niets veranderd. We hebben nog steeds geen eindafrekening voor elektriciteit. Op 28/12/2022 nogmaals gechat met de klantendienst van Total Energies en te horen gekregen dat ons dossier 'in behandeling' is. We zijn nu al 2 maanden na datum van de jaarafrekening.