Terug

Na 18 weken, nog steeds geen levering.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. C.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

22/05/2023

Beste,Wij hebben op 20/01/2023 een bestelling (nr. 126739949 eettafel + 8 stoelen) geplaatst via uw Juntoo winkelpunt te Drogenbos ter waarde van maar liefst 3091,00€.Om u de volledige historiek mee te geven, waren wij een aantal weken voordien – aan het begin van de soldenperiode – reeds langsgegaan in dezelfde winkel en een offerte opgesteld voor de aankoop van een eettafel en 8 stoelen. Er werd ons toen meegedeeld dat de levertermijn 10 weken bedroeg.Toen wij twee weken later, op 20 januari 2023, deze offerte gingen bevestigen en het voorschot betaalden, bleek dat de vorige winkelmedewerker twee fouten had gemaakt: 1. De tafel was in naturel kleur (terwijl we zwart hadden gevraagd) en 2. De stof van de stoelen was niet die die we gevraagd hadden.Gelukkig kon een (andere) winkelmedewerker onze aankoopbon nog wijzigen. Wij kregen opnieuw van de twee aanwezige medewerkers te horen dat de levertermijn van onze volledige bestelling 10 weken zou bedragen. Onze bestelling zou dus uiterlijk eind maart toekomen.Op 24/03/2023 krijgen wij een e-mail van Juntoo waarin staat dat onze bestelling pas verzonden kan worden vanaf 22/04/2023. Naar aanleiding van de e-mail, bellen wij naar uw klantendienst, die bevestigt dat de tafel toegekomen is in jullie warehouse/magazijn, maar dat er een aantal stoelen (2) ontbreken. Dit is opmerkelijk gezien wij een welbepaald aantal stoelen in een welbepaalde stof/kleur besteld hebben, dus je zou verwachten dat de productie is afgestemd op de effectief geplaatste bestelling... Maar, OK, we wachten eind april af.Op 22/04/2023 is er echter nog steeds geen nieuws.Wij bellen opnieuw naar de klantendienst, en horen opeens dat de bestelling pas vanaf midden mei zal verzonden worden. Na aandringen voor details, deelt de klantendienst mee dat er 4 stoelen zouden ontbreken. Een week geleden ontbraken er 2 stoelen, nu 4? Ik weet niet hoe de logistiek bij Juntoo werkt, maar dit is toch opmerkelijk. Bovendien, verzekerde de medewerker aan de lijn ons dat wij een commerciële geste mogen verwachten omwille van de vertraagde levering. We vragen om dit met een verantwoordelijke te bevestigen, maar die zou niet aanwezig zijn.De verantwoordelijke belt ons uiteindelijk 29/04/2023 terug met de melding dat a) de leveringstermijn van de stoelen blijkbaar tussen 12 en 16 weken zou zijn (en dat wij dus verkeerde informatie hebben meegekregen) en b) dat er geen sprake is van een commerciële geste in dit geval omdat we binnen de vooropgestelde leveringstermijn zitten (welke vooropgestelde leveringstermijn?). Na aandringen, verbindt de verantwoordelijk zich ertoe om ons onderhoudsproducten “cadeau” te geven. Bovendien bevestigt hij dat onze bestelling 08/05/2023 in hun warehouse/magazijn zou toekomen en dat wij dan een e-mail zullen ontvangen voor een leverdatum te kiezen, zijnde 15 of 17/05/2023.Op 8/05/2023 krijgen we geen e-mail. We bellen de klantendienst dus opnieuw op die ons zegt dat we deze pas 9/05/2023 mogen verwachten, maar dat alle goederen goed zijn toegekomen.Op 9/05/2023, nog steeds geen nieuws. De klantendienst zegt nu dat we pas binnen 48u na het binnenkomen van de goederen (i.e. 08/05) een mail kunnen verwachten, maar dat we nog steeds mogen verwachten dat de goederen vanaf 15/05/2023 zullen geleverd worden.Na 48u ontvangen we nog steeds geen e-mail... We bellen dus 11/05/2023 opnieuw en krijgen opeens te horen dat we 5 werkdagen moeten wachten alvorens we een bevestigingsmail kunnen ontvangen omdat blijkbaar 1 artikel nog niet ingescand is. Opnieuw – en als de informatie juist is - wat een logistieke fiasco is dit?Op 12/05/2023 bellen we nogmaals de klantendienst op. Nu krijgen we te horen dat de goederen (stoelen) nog niet zouden toegekomen zijn in het magazijn en dat ze mogelijks nog langs de douane moeten. Dit zou +- 10 werkdagen in beslag moeten nemen. De medewerkster aan telefoon verbindt zich ertoe dit te onderzoeken – gezien de tegenstrijdige informatie die we voordien mochten ontvangen – en mij uiterlijk maandag 15/05/2023 terug op te bellen.Op 15/05/2023 krijgen wij echter geen oproep. Op 16/05/2023 beslis ik dus opnieuw een e-mail te sturen om de status van mijn bestelling op te vragen. Op 17/05/2023 krijg ik antwoord dat er geen nieuws is. Niemand lijkt te weten hoe het komt dat de goederen nog niet toegekomen zijn.Op 19/05/2023 krijgen wij een e-mail met een voorstel tot compensatie van 10% op de netoo-waarde van de stoelen, ter hoogte van 160€. Wij aanvaarden dit als minimale compensatie, maar weten nog steeds niet wanneer onze bestelling zal geleverd worden.Komende vrijdag, 26/05/2023 zal het al 18 weken zijn dat onze bestelling werd geplaatst.We zitten ondertussen al maanden zonder eetkamer en horen al maanden tegenstrijdige discours. Wij staan versteld van de incompetentie van uw medewerkers om ons correcte informatie mee te geven, zowel voor de leveringstermijn als voor het ontvangen van een e-mail met betrekking tot de levering. De Algemene Verkoopvoowaarden van Juntoo bepalen geen leveringstermijn. Hoe kunnen wij als consument dan afdoend geïnformeerd worden (zeker gezien de winkelmedewerkers an de naverkoopdienst ons altijd andere leveringstermijnen vermelden)?Juntoo heeft de verplichting om de goederen te leveren binnen de afgesproken termijn. Dit is niet gebeurd.De consument dient echter aan de onderneming een aanvullende termijn te geven, rekening houdend met de door de onderneming ingeroepen redenen. Wij hebben een extra termijn toegekend, maar Juntoo heeft ons nooit een geldige reden van vertraging opgegeven (zie mail 24/03/2023).Zelfs de 12 à 16 weken die de verantwoordelijke opeens communiceerde, zijn reeds overschreden. Ik ga er dus vanuit dat zowel de intiële levertermijn, als de aanvullende termijn overschreden zijn.Wij werden als consument misleid, bedrogen (door meermaals verkeerdelijk geïnformeerd te worden) en hebben intussen nog steeds geen duidelijk antwoord: wanneer zal onze bestelling geleverd worden?

Berichten (6)

Juntoo (Overstock Home)

Naar: E. C.

22/05/2023

DATA NOT AVAILABLE

E. C.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

22/05/2023

Beste,Uw e-mail is toegekomen nadat ik de klacht had ingediend.Wij hebben ingestemd met de commerciële geste, maar zoals aangegeven in mijn e-mail, aanvaarden wij dit als minimale compensatie. Er werden ons ook onderhoudsproducten beloofd (oproep 29/04).Bovendien is dit een compensatie rekening houdende met de situatie op 19/05/2023.Ik heb geen garantie dat de goederen op 03/06 bij jullie zullen toekomen + de verwerkingstijd van +- 10 dagen. Dit betekent dat wij minstens tot midden juni niets zullen ontvangen.Tegen dan zijn we 21 weken na de plaatsing van onze bestelling. Een compensatie van 160€ (dat niet eens de prijs van 1 stoel vertegenwoordigt), lijkt me volledig buiten proportie.Dit is een onredelijke termijn. Wij hebben voldoende geduld gehad.Mvg

Juntoo (Overstock Home)

Naar: E. C.

24/05/2023

DATA NOT AVAILABLE

E. C.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

25/05/2023

DATA NOT AVAILABLE

Juntoo (Overstock Home)

Naar: E. C.

25/05/2023

----------------------------------------------Christine, 25 mei 2023 14:51 CESTHallo,We danken Mevrouw Crauwels voor haar feedback. Deze laat ons immers toe onze diensten en service te verbeteren.Verder behouden wij ons standpunt in dit dossier .Met vriendelijke groeten,----------------------------------------------Klachtenbox, 25 mei 2023 10:51 CEST ~~RPGbelgiumChristine--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[3Z9DWG-07MD0] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGbelgiumChristine--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[3Z9DWG-07MD0]

Juntoo (Overstock Home)

Naar: E. C.

30/05/2023

----------------------------------------------Christine, 30 mei 2023 11:31 CESTHallo,We danken de klant voor haar feedback en bieden haar nogmaals onze oprechte excuses aan voor het ervaren ongemak bij de uitgestelde levering.De levering is voorzien op 08/06/2023. Klant ontvangt hiervoor nog een bericht met het tijdslot van de levering vanaf twee dagen voor de levering.Wij behouden verder in dit dossier ons standpunt omtrent het aangeboden commercieel gebaar.Met vriendelijke groeten,----------------------------------------------Klachtenbox, 25 mei 2023 15:13 CEST ~~RPGbelgiumChristine--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[7G0Q08-ER2WM] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGbelgiumChristine--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[7G0Q08-ER2WM]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform