Terug

Na 18 maanden nu nog steeds geen injectie contract door software problemen Digitale Meter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. C.

Naar: FLUVIUS

07/09/2023

Beste,Na ondertussen 18 maanden nu, sinds maart 2022, hebben wij nog steeds geen injectie contract door software probleem van Digitale Meter van Fluvius. Alles is in orde qua installatie pv panelen en thuisbatterij, keuringen, aanmeldingen via Fluvius, aanvraag subsidies en ondertussen ook uitbetaald, maar door een software probleem bij verplichte geïnstalleerde Digitale Meter is mijn unieke EAN elektriciteitscode geblokkeerd en geraakt deze info qua aanmelding installatie en meterstanden niet automatisch doorgestuurd naar Engie vanuit Fluvius via deze software van Digitale Meter, dus sinds 18 maanden geen injectiekontrakt mogelijk en ook geen vergoedingen, ondertussen al meer dan 3,2 Mwh gratis en voor niks elektriciteit geïnjecteerd in het net … wekelijkse klachten bij Engie en Fluvius totaal geen oplossing, ombudsman energie en vlaamse ombudsman ook geen oplossing, dreigen om voorschotfakturen niet te betalen wordt ook afgeraden om niet op de zwarte lijst te komen qua wanbetalers en alle gevolgen daaropvolgend, doorsturen van alle dokumenten kopjes van Fluvius manueel naar Engie wordt niet aanvaard daar dit via de officiële weg dient te gebeuren via Digitale Meter software die niet werkt, veranderen van energiemaatschappij ook geen oplossing daar de EAN code niet veranderd kan worden … deze is gekoppeld aan ons adres en huisnummer en blijft dus geblokkeerd, manueel meterstanden doorgeven kan wel voor afname maar niet voor injectie daar ons injectiekontrakt niet in orde is door deze problematiek, enz … wij zijn ten einde raad en niemand wil ons helpen en blijkbaar zijn er zo’n 100-tal gevallen van medebewoners in België.Kunnen jullie als testaankoop iets betekenen voor ons om de nodige druk extra uit te oefenen naar een mogelijke oplossing, eventueel een manier zoeken om die 100-tal ongekende gevallen samen te brengen of iets dergelijks ?? Wij zijn echt ten einde raad.

Berichten (4)

FLUVIUS

Naar: O. C.

08/09/2023

Beste,Ik begrijp dat je via alle mogelijke wegen en oplossing tracht te forceren, echter blijft het probleem bestaan.Je EAN zit nog steeds geblokkeerd in het marktwerkingsplatform, zodra deze blokkade is opgelost zullen alle betrokken berichten doorgezet worden naar je leverancier zodat zij de nodige rechtzettingen kunnen uitvoeren.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

O. C.

Naar: FLUVIUS

08/09/2023

Dat is totaal geen antwoord en totaal geen oplossing, laat staan een tussentijdse Commerciële oplossing en dit na nu al 18 maanden waarbij klant de dupe is zonder enig schade vergoeding voor een Digitale Meter die door jullie verplicht is geweest qua installatie … neem aub jullie verantwoordelijkheid, te schandalig voor woorden dit … als er tenminste welwillendheid was dan kunnen ook deze aanmeldingsgegevens op een andere manier tot bij Engie komen, zou mijn injectiekontrakt bij Engie kunnen geactiveerd worden, ook al moet ik de meterstanden manueel zoals vroeger doorgeven, liever de klant de dupe voor de fout of probleem van Fluvius, triestig allemaal

FLUVIUS

Naar: O. C.

08/09/2023

Beste,Ik begrijp dat je via alle mogelijke wegen en oplossing tracht te forceren, echter blijft het probleem bestaan.Je EAN zit nog steeds geblokkeerd in het marktwerkingsplatform, zodra deze blokkade is opgelost zullen alle betrokken berichten doorgezet worden naar je leverancier zodat zij de nodige rechtzettingen kunnen uitvoeren.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

O. C.

Naar: FLUVIUS

08/09/2023

Dat is totaal geen antwoord en totaal geen oplossing, laat staan een tussentijdse Commerciële oplossing en dit na nu al 18 maanden waarbij klant de dupe is zonder enig schade vergoeding voor een Digitale Meter die door jullie verplicht is geweest qua installatie … neem aub jullie verantwoordelijkheid, te schandalig voor woorden dit … als er tenminste welwillendheid was dan kunnen ook deze aanmeldingsgegevens op een andere manier tot bij Engie komen, zou mijn injectiekontrakt bij Engie kunnen geactiveerd worden, ook al moet ik de meterstanden manueel zoals vroeger doorgeven, liever de klant de dupe voor de fout of probleem van Fluvius, triestig allemaal


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform