Beste, Mijn schrijven naar jullie toe is omdat we radeloos en toch wel teleurgesteld zijn in Peugeot. In 2001 kocht ik een Peugeot 206 HDI tot op heden zijn we heel tevreden van deze auto, die nu als tweede auto dienst doet. Steeds door de autokeuring, nog geen grote kosten gehad en de auto heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Omdat we heel tevreden zijn van deze auto hebben we in 2016 beslist om een Peugeot 308 SW Allure aan te kopen. Voor ons de ideale auto om af en toe een autovakantie te doen en we zijn een gezin met twee kinderen. Jammer genoeg kunnen we over deze auto geen positief verhaal vertellen. Om ons hele verhaal kort uit te leggen: Reeds wanneer de auto enkele maanden in ons bezit was merkten we dat bij het optrekken de auto begon te schokken (pingelen volgens de garage). De garage heeft de storing nooit kunnen waarnemen bij het uitlezen aan de computer. Tot we op de autosnelweg geen vermogen meer hadden (max 30km/u). In de garage hebben ze toen gezien dat de bougies waren uitgevallen, tot zelfs stukjes porselein van de bougies waren gesprongen. Het schokkende probleem kwam terug enkele maanden later terug bougies kapot, dit probleem bleef zich telkens herhalen. Tot ook bleek dat onze motor vol vuil zat. De garage heeft ons steeds een vlotte en vriendelijke servies verleend, zij waren ook heel verveeld met dit probleem. De herstellingen werden telkens in garantie genomen omdat de oorzaak tot op heden nog niet gevonden is, waarvoor onze oprechte dank. Ondertussen hebben we een top verzekering afgesloten om telkens getakeld te kunnen worden als het probleem zich weer eens voordeed, waaronder ook al twee keer tijdens onze vakantie. Deze vakantie terug hetzelfde probleem, pechverhelping kon ons niet helpen deze keer want op hun computer was geen storing uit te lezen. Terwijl op onze boordcomputer de melding motorstoring kwam en tijdens het rijden de auto weer schokte en verlies van vermogen had. Na contact met onze garage hebben ze ons de raad gegeven om toch tot in de garage proberen te geraken, we zijn vervroegd teruggekomen van onze reis. Bij aankomst in de garagewaren er terug drie bougies kapot. De melding van storing bleef telkens bij het starten op onze boordcomputer verschijnen, volgens de garage ging de computer zichzelf resetten wat niet gebeurde en een verlies van vermogen konden we waarnemen (bij plankgas ging de auto stilletjes van 52,...54,...56,...km/u omhoog. Een twee à drietal weken later begon de auto tijdens het starten terug te schokken, terug naar de garage, terug vuil in de motor. We hebben toen gevraagd in de garage om samen tot een duurzame oplossing te kunnen komen, het probleem blijft zich maar herhalen en de oorzaak kunnen ze niet vinden. Dit heeft de hersteller zelf toegegeven en kan ons ook niet garanderen voor hoelang onze auto weer werkt en wanneer er zich weer een panne zal voordoen! De garage heeft ondertussen al een dik dossier over onze auto en wilde ons een tegemoetkoming doen. Wat blijkt nu, de laatste herstellingen worden ons aangerekend terwijl het probleem er nog steeds is, geen garantie meer. De tegemoetkoming van de garage is dat ze ons 25% korting geven op de factuur. Tot op heden hebben we geweigerd deze te betalen en een protest van betaling terug gestuurd. Ook hebben we onze rechtsbijstand aangesproken over dit probleem. Mijn schrijven naar jullie toe is in de hoop er toch een duurzame oplossing kan komen voor onze “slecht werkende auto”. Tot op heden is onze auto telkens hersteld maar de oorzaak van het probleem nog niet! Onze auto kan weer rijden voor enkele maanden en dan beginnen de problemen weer opnieuw! Ik werk in de thuiszorg en wanneer ik weer eens ga werken met een andere auto krijg ik reacties van mijn cliënten “is uwen auto nu weer kapot!!!!” We zijn echt ten einde raad met deze wagen! Het probleem werd reeds gemeld ruim tijdens de garantieperiode en werd in deze periode niet degelijk hersteld.Als gevolg hebben wij onze autopolis aangepast in die zin om in het buitenland ook te kunnen genieten van takeling en pechverhelping. Onze wagen heeft ongeveer 70.000 km en de bougies zijn voor de vijfde maal vervangen?Ik kan zo even doorgaan. Een uitgebreid relaas is doorgestuurd naar onze rechtsbijstand.Een voorstel aan Peugeot De Keukeleire in Heusden om een duurzame oplossing( ruil van het voertuig,...) te bekomen heeft geen resultaat.