BesteIn 2017 bestelden wij de gloednieuwe Peugeot New SUV 5008 Allure 1.2 Pure Tech. Onze derde Peugeot op rij, bij onze vertrouwde dealer Garage Aerts in Ham. Die werd geleverd begin juli 2017. Samen met deze wagen sloten wij bij Peugeot Finance een contract Optiway Extension af, wat een waarborguitbreiding inhoudt gedurende 60 maanden. Al sinds 2021 ervaren wij aanhoudende problemen met de motorolie. Steeds vaker kregen we een alarm, steeds vaker moesten we olie bijvullen. Het probleem werd meermaals gemeld aan de dealer die telkens 'reparaties' ondernam, zonder blijvende positieve effecten. De waarborguitbreiding werd nooit aangesproken door de dealer. De laatste maanden neemt het probleem abnormale proporties aan en vullen we tot wel 4-5 liter olie per maand aan. Een kostelijke zaak en bovendien een eindig verhaal want de motor geraakt beschadigd. De dealer en Peugeot wassen hun handen in onschuld. Het is te zeggen de dealer erkent het probleem en bevestigt dat het probleem gekend is bij Peugeot en heel wat wagens treft. Peugeot echter doet niks om klanten te vergoeden voor de geleden schade. Het enige voorstel dat wij van de dealer kregen, is om een volledig nieuwe motor te steken die ons 10.000 euro zou kosten! Dit is absurd. Op de vraag waarom de waarborguitbreiding nooit tussenkwam, komt geen antwoord. Als klant blijven wij in de kou staan en krijgen wij de rekening gepresenteerd terwijl zij duidelijk in gebreke blijven met een slechte motor. Voor zover ik mag vertrouwen op kennissen zou het probleem ook Citroëns treffen. Volgens het contract: De waarborguitbreiding komt overeen met een verlening van de constructeurswaarborg. Deze omvat de vervanging of herstelling (volgens het advies van de deskundige) van defecte mechanische, elektrische of elektronische onderdelen, dit wil zeggen onderdelen die een normale werking van het voertuig zouden belemmeren.