Terug

moeilijkheden om afgesloten gasleiding terug in dienst te zetten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: FLUVIUS

28/07/2021

Beste,Op 21juli is mijn gasmeter verzegeld doordat er zogezegd gasgeur was in een ander appartement van Res.Mireille Rozebroekstraat.Na controle door jullie medewerker was er blijkbaar geen gasgeur in het appartement wel een slechtwerkende brander.De meters werden gecontroleerd en mijn meter huisnr 25 werd dichtgedraaid en verzegeld.(reden :vermoeden van lek op de binneninstallatie)Ik was op dat moment niet aanwezig en met verlof en heb geen gasgeur in mijn appartement geroken voor mijn vertrek naar zee.Mijn nevenbuur heeft mij dan verwittigd.Bij het tel.contact Fluvius werd ik zeer onvriendelijk behandeld en werd telefoon dichtgegooid,de dame in kwestie had geen oor naar mijn verhaal dat er zes maanden geleden een herstelling gebeurd was omdat er toen een klein lek was dat nog binnen de toegelaten waarden viel,toen was de gas niet afgesloten.Ik moest van haar kunnen bewijzen dat dat gebeurd was,heb dan een mail gevraagd aan de betrokken firma dat dit inderdaad gebeurd was.Bij aankomst technieker fluvius om terug in dienst te stellen was dit blijkbaar niet goed genoeg,ik moest een getuigschrift van de aardgas kunnen voorleggen en een cerga nr,dus bleef de gaskraan dicht.Bij navraag bij de hersteller werd mij medegedeeld dat er enkel een getuigschrift nodig is indien de gas niet verzegeld is en dit was het geval in januari als het verlies werd geconstateerd bij het plaatsen van de nieuwe elektronische tellers.Ondertussen zit ik zonder warm water en kookfornuis.Ik vind het niet kunnen dat de gaskraan dicht gaat op een vermoeden van.Ondertussen heeft de verzekering terug een aanvraag gedaan voor een gasdedectie zoals de vorige keer en dan een eventuele herstelling indien nodig,dit kan natuurlijk lang duren en ondertussen heb ik geen gas,gelukkig is het zomer,wat moest dit in de winter gebeuren.Ik ben erg teleurgesteld op de manier dat Fluvius te werk gaat en dit op een vermoeden van,tenslotte betalen we in Belgie zeer veel voor de aardgas.Ik hoop op een flexibele en menselijke manier om mij uit de nood te helpen.MvgDecabooter Patrick


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform