Geachte, op 21 februari biedt een Telenet-medewerker mij spontaan een goedkopere all-in-abonnement aan. Bij het overzetten loopt er iets ICT-gewijs fout. Ik zal opgebeld worden als alles geregeld is. Dat is intussen bijna drie maanden geleden. Nooit een telefoon gekregen, wel de oude, dure formule blijven betalen. Vijf dagen geleden blijkt plots dat ikzelf en mijn dochter, die mee in het abonnement zit opgenomen, niet meer kunnen bellen via onze gsm's. Meerdere bezoeken aan de Telenet-winkel en ettelijke whatsapps en telefoons met de zakenklantendienst verder nog altijd geen enkel uitzicht op verbetering. Wel kregen wij - tegen betaling - twee nieuwe sim-kaarten voor andere nummers. Die zijn niet bekend bij onze klanten - velen nemen bijgevolg de telefoon niet op. Zelfs het overzetten van onze mobiele nummers naar een andere provider kan niet, want onze telefoonnummers zijn op mysterieuze wijze uit het systeem van Telenet verdwenen. De business-klantendienst van Telenet geeft aan dat zij zelf geen enkel contact hebben met de ICT-afdeling. Te weinig personeel daar, krijg ik te horen. Geen enkele duidelijkheid wanneer deze ellende stop. Ik heb klacht neergelegd bij het BIPT en er loopt 'iets' bij de ombudsdienst van Telenet. Oplossing? Voor kleine zelfstandigen is zo'n kafka-situatie dodelijk.