Terug

Mmaandenlang gebrek aan actie of zelfs respons van woningverzekeraar ethias ivm schade door derden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: ETHIAS

20/01/2025

Geachte mevrouw/heer, AL decennialang is Greta Hermans, Wijngaardstraat 61, 2800 Mechelen klant bij brand- & woningverzekeraar Ethias. In november 2024 deed zij aangifte van een ernstig schadegeval: automatische rolluik geblokkeerd door nonchalante ingreep van werknemer Ferm Puurs poetshulp. Ondanks aangifte begin november en verschillende (!) rappels hult Ethias zich in totale stilte & inertie: geen antwoorden op mails, geen actie tegen aansprakelijke. Wat is het nut van een schadeverzekeraar als die niet thuis geeft wanneer er om dringende interventie gevraagd wordt voor omvangrijke schade (herstelwerken aan de automatische rolluik kunnen in de duizenden euro's lopen...)??? Ik stel vast dat Ethias haar toegezegde contractuele taken niet uitvoert (en toch jaarlijks premie ontvangt)! Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 27/01 actie ondernomen wordt vanuit de verzekeraar Ethias om mijn hoogbejaarde moeder (95) bij te staan in de aanspraken tegen de aansprakelijke organisatie tot vergoeding en herstel van de geblokkeerde rolluik. Met vriendelijke groeten, Guido Sepelie, zoon jurist en kwade consument Bijlage: - Kopie e-mails aan ferm én Ethias Re: Annulering 04/11 Greta Hermans ​ info@ethias.be ​ ​ Joris Sepelie; ​ Guido Sepelie; ​+1 andere ​ Rappel aan verzoek van... 5 NOVEMBER 2024 grt, Guido Sepelie, voor Greta Hermans Van: Greta Hermans [greta.hermans@hotmail.com] Verzonden: donderdag 16 januari 2025 11:47 Aan: info@ethias.be [info@ethias.be] CC: Joris Sepelie [jsepelie@gmail.com]; Guido Sepelie [guido.sepelie@telenet.be]; info@ombudsman-insurance.be [info@ombudsman-insurance.be] Onderwerp: Re: Annulering 04/11 Van: Greta Hermans [greta.hermans@hotmail.com] Verzonden: dinsdag 5 november 2024 16:36 Aan: huishoudhulp.puurssintamands@samenferm.be [huishoudhulp.puurssintamands@samenferm.be] CC: Joris Sepelie [jsepelie@gmail.com]; info@ethias.be [info@ethias.be] Onderwerp: Re: Annulering 04/11 Geachte, Het verbaasde ons zeer dat u Aleed nog steeds naar mijn moeder zond. Het was voor iedereen duidelijk dat wij hem niet langer als poetsman wensten. Dat uw organisatie doet alsof haar neus bloedt, is treffend... Uw organisatie is aansprakelijk voor de duizenden euro's schade die Aleed tijdens zijn eerste interventie heeft veroorzaakt aan de rolluiken van de living Wijngaardstraat 61. Tijdens mijn aanwezigheid enkele weken geleden werden er weer rolluikbedieningen gewijzigd; ik heb toen verdere schade kunnen vermijden. Aleed is nog gerechtigd op twee cheques (twee uren van zijn laatste interventie), daarmee houdt het op. Voorlopig doen wij op uw organisatie geen beroep meer, er loopt te veel mis zonder enige oplossing van uw zijde. Vriendelijke groet, namens Greta Hermans, Guido Sepelie - De Panne/Mechelen -

Berichten (3)

ETHIAS

Naar: G. S.

21/01/2025

Beste, Ter bescherming van de privacy van onze klanten en onze eigen medewerkers, zullen wij geen klachten via dit medium behandelen. Wij nodigen u vriendelijk uit om uw klacht rechtstreeks aan de Dienst Klachtenbeheer van de verzekeringsmaatschappij over te maken. Vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Ethias klachtenbeheer@ethias.be ------------------------------------------------------------ Ethias N.V. (nº 0404.484.654) erkend voor de beoefening van alle verzekeringstakken Niet-Leven, de levensverzekeringen, de bruidsschats-en geboorteverzekeringen (K.B. van 4 en 13 juli 1979, B.S. van 14 juli 1979) alsook de kapitalisatieverrichtingen (Besl. FSMA van 9 januari 2007, B.S. van 16 januari 2007) Please consider your environmental responsibility before printing this e-mail ------------------------------------------------------------------- Ce message et ses annexes sont destinés à l'usage exclusif de ses destinataires et sont confidentiels. Si vous recevez ce message par erreur, merci de le détruire et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. Toute utilisation de ce message non conforme à sa destination, toute diffusion ou publication est interdite. Nous mettons tout en oeuvre pour éviter virus et altérations de nos messages. Nous ne pouvons cependant être tenus responsables de la transmission accidentelle de virus ou d'altérations du présent message par faits de tiers. Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde personen of entiteiten. Indien u dit bericht per vergissing hebt ontvangen, gelieve dan onmiddellijk de verzender te verwittigen en deze e-mail te deleten. Ieder gebruik van dit bericht dat niet conform is met de bestemming ervan alsook de verspreiding of openbaarmaking is verboden. Wij stellen alles in het werk om virussen en wijzigingen van onze berichten te vermijden. Wij kunnen evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele overdracht van virussen of voor de wijziging van dit bericht door derden. Diese elektronische Nachricht und alle ihre Anlagen sind vertraulich und nur für den Adressaten bestimmt. Sollten Sie diese Nachricht irrtümlicherweise erhalten haben, bitten wir Sie, den Absender sofort zu benachrichtigen und die E-Mail zu löschen. Jegliche Verwendung die nicht im Einklang mit dem Zweck der Nachricht steht und jegliche Verbreitung oder Veröffentlichung sind verboten. Wir unternehmen alle Anstrengungen, um Viren und Änderungen an unseren Nachrichten zu vermeiden. Wir können daher auch nicht für die eventuelle Übertragung von Viren oder Änderung dieser Nachricht durch Dritte haftbar gemacht werden. This message and its attachments are confidential and are solely intended for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this message in error, you should delete it and kindly notify the sender by reply e-mail. Any non-conform use, dissemination or disclosure of this message is prohibited. We take all reasonable precautions to ensure that no viruses are present and that no unauthorised alterations are made to our e-mails. However, we are not liable for any accidental transmission of viruses nor for the alteration of this message by a third party. -------------------------------------------------------------------

G. S.

Naar: ETHIAS

21/01/2025

Totaal ONAANVAARDBAAR : wij wachten nu al bijna 3 maanden op antwoord en zouden dan via hun inerte diensten moeten gaan??

G. S.

Naar: ETHIAS

22/01/2025

Klacht ingediend bij verzekeringsombudsman, bij Ethias zelf/ resultaat: noppes, nada, niets, ze laten mijn moeder gewoon in de kou staan bij Ethias!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform