Terug

Mislopen premie door gebrek aan informatie KWADRO

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. W.

Naar: KWADRO

08/12/2022

Beste, Begin 2022 heb ik bij Kwadro nieuwe ramen en deuren besteld. Geen probleem bij de plaatsing en de kwaliteit. Ik heb ook tevens alle facturen correct en tijdig betaald. Echter wanneer ik contact met hen opnam begin november bleek ineens dat ik ipv de bijna 5000 € subsidiepremie maar een kleine 100 € premie zou ontvangen omdat er een ventilatieverplichting is waarover Kwadro met geen woord heeft gerept tijdens de offerte of optekenfase. Bij contact met Kwadro werd eerst verwezen naar de recente vernieuwing van het subsidiesysteem van de overheid. Dit is echter incorrect gezien deze ventilatieverplichting reeds bestond in het oude systeem ook ( https://www.vlaanderen.be/de-vlaamse-renovatiepremie-aanvragen-tot-en-met-30-juni-2022/welke-werken-kwamen-in-aanmerking-voor-de-vlaamse-renovatiepremie). Blijkbaar doen ze dit nu wel voor hun nieuwe klanten maar daarmee ben ik niets... Ik vind het onacceptabel dat zij als mijn leverancier, waarvan ik verwacht dat zij meer kennis van zaken hebben dan ik (je betaalt toch voor hun knowhow), dat zij mij niet hebben ingelicht en zich nu dan ook nog eens proberen te verstoppen met een uitleg die niet klopt !

Berichten (7)

KWADRO

Naar: S. W.

08/12/2022

Beste Mevrouw Wauman,Op basis van onderstaande informatie kunnen wij niet opmaken welk dossier het betreft en bij welke showroom u klant bent.Graag ook de nodige documenten meesturen ter inzage.Wij zullen vervolgens ons intern onderzoek opstarten en contact opnemen met de desbetreffende showroom.Hartelijk dank alvast en onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,KoenKlantendienst KwadrOOp 8 dec. 2022, om 12:35 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

S. W.

Naar: KWADRO

08/12/2022

Beste, Gelieve in bijlage zowel de factuur als betrokken offerte terug te vinden.Ik zie u graag uw antwoord tegemoet.Met vriendelijke groeten,

KWADRO

Naar: S. W.

13/12/2022

Beste Mevrouw Wauman,De verkoopovereenkomst werd op 19/2/2022 ondertekend. De plaatsing gebeurde vervolgens op 7/7/2022.Op dat moment waren wij nog niet gea¯nformeerd over de nieuwe regels van de Vlaamse regering voor 'Mijn Verbouwpremie', en het belang hierbij van de ventilatieroosters om recht te hebben op een bepaalde premie.In februari hebben we dit dus niet systhematisch voorgesteld aan onze klanten daar het bij ons ook nog niet gekend was.Daarenboven werd ons tevens door u gevraagd om een offerte op te stellen op basis van een bestaande offerte van een concullega waar ook geen ventilatie in was voorzien.De documenten voor de Fluvius premie hebben wij u volgens afspraak overgemaakt.Wij kunnen helaas niet verantwoordelijk worden gesteld voor regels die pas later in het jaar in voege zijn getreden. Dit werd u ook reeds meermaals per e-mail bevestigd.Er werd u ook een oplossing voorgesteld om het bestaande glas eruit te halen en nieuw glas met ventilatieroosters te voorzien, dit echter betalend uiteraard.Voor alle verdere vragen, blijven we ter beschikking.Met vriendelijke groeten,Klantendienst KwadrOOp 8 dec. 2022, om 18:32 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

S. W.

Naar: KWADRO

13/12/2022

Beste, Ik heb mijn contract inderdaad in februari afgesloten maar er was toen, onder de toen geldende renovatiepremie, ook al een ventilatieplicht van toepassing (zie link: https://www.vlaanderen.be/de-vlaamse-renovatiepremie-aanvragen-tot-en-met-30-juni-2022/welke-werken-kwamen-in-aanmerking-voor-de-vlaamse-renovatiepremie), waar dus door de Kwadro verkoper GEEN woord over gerept werd. Ik begrijp dat uw klanten daar nu WEL over ingelicht worden dus het is me onbegrijpbaar waarom dat in het verleden NIET gedaan werd... Het lijkt alsof ik, als leek, meer weet dan Kwadro als vermeend specialist ! Ik heb inderdaad de offerte heronderhandeld op basis van de offerte van een concurrent, maar er zijn maar een paar dingen uitgehaald en kleuren aangepast en dit was NA het originele intake gesprek... Bovendien kwamen jullie nog steeds duurder uit en had ik bewust (met de premie in het achterhoofd) de keuze gemaakt voor Kwadro vanwege jullie solide reputatie, maar dat lijkt me nu dus een vergissing...Het feit dat jullie steeds teruggrijpen en jullie verstoppen achter die verandering in het premiestelsel van de overheid, terwijl ik al herhaaldelijke keren heb aangetoond (zo ook hierboven) dat die voorwaarden niet zijn aangepast, vind ik bovendien echt beneden alle peil !Ik verwacht dan ook dat jullie een geste of oplossing bieden in dit verhaal.

KWADRO

Naar: S. W.

13/12/2022

Beste Mevrouw Wauman,De verkoopovereenkomst werd op 19/2/2022 ondertekend. De plaatsing gebeurde vervolgens op 7/7/2022.Op dat moment waren wij nog niet gea¯nformeerd over de nieuwe regels van de Vlaamse regering voor 'Mijn Verbouwpremie', en het belang hierbij van de ventilatieroosters om recht te hebben op een bepaalde premie.In februari hebben we dit dus niet systhematisch voorgesteld aan onze klanten daar het bij ons ook nog niet gekend was.Daarenboven werd ons tevens door u gevraagd om een offerte op te stellen op basis van een bestaande offerte van een concullega waar ook geen ventilatie in was voorzien.De documenten voor de Fluvius premie hebben wij u volgens afspraak overgemaakt.Wij kunnen helaas niet verantwoordelijk worden gesteld voor regels die pas later in het jaar in voege zijn getreden. Dit werd u ook reeds meermaals per e-mail bevestigd.Er werd u ook een oplossing voorgesteld om het bestaande glas eruit te halen en nieuw glas met ventilatieroosters te voorzien, dit echter betalend uiteraard.Voor alle verdere vragen, blijven we ter beschikking.Met vriendelijke groeten,Klantendienst KwadrOOp 13 dec. 2022, om 14:57 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

S. W.

Naar: KWADRO

13/12/2022

Beste, Ik weet niet in welke taal ik het moet uitleggen: ik verwijs naar de regels in voege in FEBRUARI van 2022, deze 'ventilatieregels' zijn NIET VERANDERD bij de inhuldiging van de nieuwe 'Verbouwpremie' en u kan zich dus NIET BLIJVEN VERSTOPPEN achter deze wijziging.Op het moment van de eerste kennismaking, opmeting en bespreking is er met geen woord gerept over ventilatieroosters en dat dit nodig zou zijn om beroep te kunnen doen op de premie. De offerte is enkel later aangepast om deze in lijn te stellen met deze van een concurrent maar dat ontdoet u NIET van uw informatieplicht ten opzichte van uw klanten ! Dat lijkt met toch geen chinees te zijn...Ik zal zien welke verdere stappen ik kan ondernemen tegen jullie want ik vind dit ONAANVAARDBAAR !

KWADRO

Naar: S. W.

14/12/2022

Beste Mevrouw Wauman,Wij kunnen u enkel nogmaals meedelen dat de Mijnverbouwpremie van de Vlaamse overheid is van start gegaan op 01/7/2022.De website om dit door de klant aan te vragen ging van start op 01/10/2022.Het attest dat wij moesten opmaken tot en met 30/06/2022 was altijd voor een premie via Fluvius waar er geen rekening gehouden werd met een ventilatie rooster.Dit hebben we dan ook zo in orde gebracht voor jullie.Wij blijven ter beschikking voor alle verdere inlichtingen.Met vriendelijke groet,KoenKlantendienst KwadrOOp 13 dec. 2022, om 22:11 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform