Terug

Misleiding van nieuwe klanten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. W.

Naar: Mega

10/04/2023

Beste, ik controleer maandelijks de energiecontracten van alle leveranciers. Dit omwille van de grote verschillen, en omdat de VREG de waarheid soms ook niet kan onthullen. Wat me in april verbaasde, waren de tarieven van MEGA. Die zijn allemaal zeer duur vergeleken met de concurrentie. Dus vroeg ik me af, wie zou daar nog op intekenen? Totdat ik even op hun website keek, en zag dat ze hun tarieven als de goedkoopste aanprezen. Euh.. Wat? En een simpele telfout ligt aan de basis van deze foutieve vergelijking. Een telfout die er bewust is in gezet, daar ben ik zeker van. Graag zou ik Test Aankoop willen actie ondernemen, en dit gedrag van MEGA aanklagen bij de ombudsman Energie. Hoe kan het in godsnaam dat dergelijke leveranciers onbestraft klanten kunnen blijven misleiden?? Dit is niet meer ernstig te noemen. Test Aankoop zou ondertussen met alle klantenervaringen genoeg materiaal moeten hebben, om dit desnoods af te dwingen bij de rechtbank. Misleiding is nog steeds strafwettelijk niet toegelaten.

Berichten (7)

J. W.

Naar: Mega

11/04/2023

Ik zal ook even de werkelijke prijs controle bijvoegen. Want bijvoorbeeld, bij Engie is er geen enkel contract dat 58,30 EUR kost. Ze zijn allemaal goedkoper. Uiteraard is bijgevoegd voorbeeld een specifiek gebruikersprofiel en verwachte prijspatroon voor 2023, maar hoe dan ook, komt Mega nooit boven Engie uit in de resultaten.

Mega

Naar: J. W.

12/04/2023

DATA NOT AVAILABLE

J. W.

Naar: Mega

12/04/2023

DATA NOT AVAILABLE

Mega

Naar: J. W.

12/04/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Misleiding van nieuwe klanten - (CPTBE01767945-23)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesSales and CX DirectorMega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-----------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KZDZGP-29X87]

Mega

Naar: J. W.

14/04/2023

DATA NOT AVAILABLE

J. W.

Naar: Mega

14/04/2023

Dag Ann,Bizar. U kan de fout nog steeds niet toegeven, maar ondertussen is jullie berekening in jullie vergelijking wel aangepast. Wellicht omdat jullie goed genoeg weten dat de screenshots niet kunnen liegen, en dat de advocaten van Test Aankoop hier niet mee zouden lachen. Nu zijn jullie weldegelijk terug duurder dan Engie - uw concurrentie - op jullie eigen prijsvergelijker, wat ook daadwerkelijk zo is. Er blijft soms wel een belasting te zien bij een vergelijking met Luminus in jullie website (zie nieuwe bijlage). Een belasting die jullie zogezegd dan niet zouden moeten aanrekenen. Dat klopt uiteraard weer niet. Graag die belasting in jullie vergelijking ook aanpassen. Of ik ben nog steeds van plan om de advocaten van Test Aankoop hier in te schakelen. Wel alvast dank om, ondanks het feit dat U dit niet wil toegeven, de berekeningen op jullie site te controleren en aan te passen.Met vriendelijke groeten,Joeri

Mega

Naar: J. W.

14/04/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform