Terug

Misleiding mbt overname oude gsm

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. L.

Naar: Cool blue

12/06/2023

Ik kocht voor mijn dochter een iPhone 14 bij Coolblue Gent. Er loopt een overnamecampagne voor de oude gsm en het getaxeerde bedrag wordt verrekend als korting op de aankoop van de nieuwe gsm. Zo staat het op de website. Duidelijk en ondubbelzinnig. Nu bij de aankoop werd de oude gsm iPhone 11 op 225 euro geraamd. Dit bedrag was dus onze korting. De vriendelijke verkoper stelde voor dat mijn dochter haar gsm eerst thuis leeg haalde en hem nadien binnen bracht. De waarde bleef toch een maand geldig. Handig, dachten we. Ik betaalde dus eerst het volledige bedrag van 937 euro. Toen mijn dochter binnen de week haar iPhone 11 inleverde bleek er een probleem met de belofte... we krijgen geen geld maar een voucher twv 225 euro voor een toekomstige aankoop. Plots geen korting meer op de gsm dus! We hebben trouwens ook nog geen tegoedbon gezien. Los daarvan, ik eis mijn korting zoals beloofd!!

Berichten (5)

Cool blue

Naar: B. L.

14/06/2023

Beste Bart,Onze winkel heeft 225 euro korting op jouw bestelling gezet. Dit kan je zien op de factuur in bijlage.Het bedrag werd als shoptegoed op jouw account gezet omdat je betaalde met cadeaubonnen. Cadeaubonnen kunnen wij niet omzetten in cash. Als de korting meteen werd toegepast alvorens de betaling te accepteren had je dus in andere woorden 225 euro minder betaald met cadeaubonnen. In plaats van 225 euro in cadeaubonnen heb je nu dus 225 euro shoptegoed, wat in principe exact hetzelfde is. Een terugbetaling van shoptegoed of cadeaubonnen is geen optie.Dit lijkt ons dus eerlijk opgelost.Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel:(+32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 5602610Antwerpenwww.coolblue.beOn June 12, 2023 at 9:01 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

B. L.

Naar: Cool blue

14/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

Cool blue

Naar: B. L.

15/06/2023

Beste Bart,Ik begrijp je standpunt. Je had immers minder bonnen aangekocht om de betaling te voldoen als je meteen de korting had gekregen. We hebben daarom aan onze Administratie gevraagd of we per uitzondering de vouchers kunnen terugbetalen. Kan je ons alvast je rekeningnummer doorsturen? Van zodra we weten of het mogelijk is, brengen we je op de hoogte.Ik hoop in elk geval dat de nieuwe telefoon uitstekend bevalt!'”Met vriendelijke groet,Pieter van Coolblue Backoffice medewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00--- original message ---On June 14, 2023 at 9:57 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

B. L.

Naar: Cool blue

15/06/2023

Dag Pieter,Bedankt voor de reactie en de inhoud van het bericht.Mijn rekeningnummer: BE70 1431 0492 7025 - BART LEPAGE, HOOGVELD 8/2 - 2600 BERCHEM.Hopend op een gunstige afwikkeling,Mvg,Bart Lepage

Cool blue

Naar: B. L.

16/06/2023

Beste meneer Lepage,Bedankt voor je laatste bericht.Ik heb deze doorgegeven aan onze administratieve dienst, en zodra zij dit behandelen wordt dit terugbetaald. Ik wens je alvast een zeer fijn weekend toe!Brent van CoolblueBackoffice MedewerkerBel: (+32) (0)3 808 27 00Borsbeeksebrug 28/5/5 2600 Berchem www.coolblue.be--- original message ---On June 15, 2023 at 10:25 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform