Terug

Misleidende winterpremie communicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Eneco

15/03/2023

Beste,Eind februari kreeg ik een mail van Eneco met het volgende bericht:“Goed nieuws! Jij hebt recht op de winterpremie van de overheid voor de maanden januari, februari en maart 2023. Deze premie verrekenen we in een keer in maart met je voorschotfactuur.”Ik belde daarnet met de dienst “winterpremie”, en daar zeiden ze dat ze de betaling pas in april gingen doorvoeren ten vroegste.Toen ik zei dat er in hun aankondiging maart stond “verrekening in maart”, zeiden ze: “ah maar je hebt het verkeerd begrepen”. Ik zei: “neen, er werd misleidende, of zelfs foutieve informatie gecommuniceerd”.Ik had een openstaande voorschotfactuur die ik wilde betalen met die winterpremie, nu heb ik die voorschotfactuur moeten betalen omdat ze telefonisch april zeiden.Kan dit doorgegeven worden, dit is absoluut niet oké om op een foutieve manier te communiceren met klanten.

Berichten (1)

Eneco

Naar: R. D.

21/03/2023

Beste,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Ik bevestig je dat we op heden je winterpremies voor de maanden januari, februari en maart hebben opgemaakt. In bijlage een kopie van deze facturen.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomKlantendienst Eneco


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform