Geachte,
Om van bepaalde promoties bij Lidl te kunnen profiteren is het noodzakelijk om de Lidl Plus app op je smartphone te gebruiken, en voor het afrekenen bij de kassa de Lidl Plus-kaart app te scannen .
Dat de Lidl+ app nodig is om van een korting te profiteren, is vaak niet (duidelijk) aangegeven bij de aanbieding.
Bij het winkelen in Lidl Evere afgelopen zaterdag 19 oktober ontdekte ik, tot mijn verbazing, dat zelfs het scannen van de Lidl Plus app niet voldoende is om van alle promoties te kunnen profiteren.
Ik kocht een GreenChef taartvorm waar duidelijk bij stond "promotie 50% korting". De prijs zou dan € 4,99 zijn in plaat van € 9,98.
Bij het controleren van de kassabon, bleek de korting niet te zijn verwerkt.
Ik sprak hierover met een Lidl medewerker. Deze zei dat het vooraf 'ACTIVEREN VAN EEN ONLINE COUPON' nodig was geweest om de korting te krijgen. De personeelschef zou het probleem kunnen corrigeren.
De winkel was druk, dus ik besloot er op dat moment geen werk van te maken.
De noodzaak van het activeren van een online coupon was niet (duidelijk?) aangegeven in de winkel. De online coupon op de app zelf vermeldde dan weer '50% korting', maar geen prijs .
Ik vind dit stelsel van promoties erg verwarrend en complex.
De prijzen van promoties zijn onduidelijk.
Welke promoties zijn voor alle klanten, welke voor de klanten met de Lidl Plus kaart, welke voor klanten met de Lidl Plus app die vooraf de online coupons hebben geactiveerd?
Het lijkt me ook extra discriminerend voor klanten die niet goed met smartphones kunnen werken (of er helemaal geen hebben).
Deze werkwijze van Lidl stelt me teleur !