Terug

Misleidende telefoon om Fiber abonnement aan te smeren

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. M.

Naar: Proximus

21/10/2023

Beste,op 20/10/2023 om 17:11 ontving ik op de vaste lijn een oproep afkomstig van het nummer 054512131.De persoon verklaarde te bellen in naam van Proximus, om 'mijn installatie van fiber af te ronden'.Toen ik opmerkte dat deze installatie volledig afgerond was, zei hij dat dit niet het geval was. Ik bevestigde inderdaad dat er nog geen fiber abonnement actief is, maar dat ik daar ook geen nood aan had.Toen kreeg ik plots te horen dat 'de koperaansluiting zeer binnenkort zou afgesloten worden'. Op mijn vraag wanneer dat dit dan wel zou zijn, kreeg ik te horen dat er voor mijn aansluiting geen datum meer bij stond, en dat dit dus zeer vlug zou gebeuren. Ik kreeg ook de vraag of ik hieromtrent nog geen aangetekende brief gekregen had, duidelijk met de bedoeling om de druk nog wat op te voeren.Bovendien was deze aansluiting volledig gratis, en op mijn vraag of het abonnement dan aan dezelfde prijs bleef, kreeg ik te horen dat in mijn geval dit zo was, voor anderen komt er 5€ per maand bij...Uiteindelijk heb ik beleefd geantwoord dat ik de aangetekende brief wel zou afwachten, en zelf contact opnemen met Proximus indien ik een fiber abonnement zou willen afsluiten.Maar het hele gesprek was in mijn ogen volledig misleidend, en deze praktijk kan bij anderen leiden tot het afsluiten van een abonnement dat ze in principe (nog) niet nodig hebben.Ik vraag dan ook de stopzetting van deze manier van werken.

Berichten (1)

Proximus

Naar: M. M.

31/10/2023

Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficient mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is gea¯nstalleerd.Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-10-21-18.57.51.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921002735972]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921002735972]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform