Terug

Misleidende reclame

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. M.

Naar: Delhaize

12/09/2022

Beste, tijdens het winkelen in de Delhaize zag ik een aanlokkelijke promo, namelijk jupiler 2de aan 50%. Dit werd echter niet verrekend, dus aan de kassa melding gemaakt. Dame checkt de folder en staat er niet in. Rayonmedewerker geroepen en samen gaan kijken, deze dient hierop een bijkomende medewerker te roepen. Deze dient een hele tijd te verzinnen en na een vijftal keer het promobordje gelezen te hebben is de conclusie dat de actie niet geldig is op Jupiler, maar op Hoegaarden. Ik ben van mening dat als er meerdere personen uit de winkel nodig zijn, en dit na herhaaldelijk aandachtig lezen van bord, er toch sprake is van misleidende reclame met als doel de klant aanzetten tot extra aankopen tegen een hogere dan geafficheerde prijs. Gouden tip die ik nog meekreeg was om bij aangeduide acties steeds te letten op de kleine digitale prijsetiketten in de rekken. Hier kan je controleren of er effectief een actie lopende is, dan moet je een rode band zien op het prijsetiket.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform