Terug

Misleidende reclame door Test Aankoop

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Testaankoop

05/02/2023

Via de website van Test Aankoop heb ik me lid gemaakt met een proefabonnement. Volgens de actie zou ik een welkomstgeschenk kunnen kiezen naar keuze bij Giftin. Het product dat me interesseerde was een chromecast, zoals duidelijk staat aangegeven in de reclame op de website. Na het aangaan van het proefabonnement krijg ik een brief met daarin de gegevens voor het aanvragen van een welkomstgeschenk. Blijkt dat er 5 prullen te verkrijgen zijn, in tegenstelling dat de beloofde tientallen merken. Ik neem contact op met de klantendienst van Test Aankoop om dit te melden. Zij geven aan dat ze geen enkel product kunnen garanderen want dit veranderd continu. Ik besluit daarop dat ik me nogal misleid voel en het abonnement wens op te zeggen. Het verhaal wordt nog spijtiger wanneer er geld van mijn rekening is gehaald via een domiciliëring die ik niet heb goedgekeurd, want ik heb aangeduid dat ik per overschrijving wens te betalen. Het ergste van alles is dat je van het “betrouwbare” bedrijf Test Aankoop na een 10-tal dagen de brief voor je welkomstgeschenk ontvangt. Ongeveer 5 weken na de eerste betaling van je abonnement krijg je de punten om je welkomstgeschenk in te ruilen. Dan zijn er 7 weken verstreken, maar je moet het proefabonnement wel 14 dagen op voorhand opzeggen voor het einde van de 2 maanden, dus na maximum 6 weken. In feite kan dat geschenk dus nooit geleverd worden, tenzij het proefabonnement - automatisch dan nog - verlengd wordt naar een gewoon abonnement. Beetje cynisch toch? Graag teruggave van de centen die zonder mijn toestemming van mijn rekening zijn gehaald, een vergoeding die jullie bij een ander bedrijf hiervoor zouden vragen en een directe stop van het proefabonnement.

Berichten (4)

Testaankoop

Naar: L. V.

07/02/2023

Beste Abonnee,Als welkomstgeschenk ontving je een cadeaubon ter waarde van 80 punten, waarmee je op het platform van onze partner Gift'in een geschenk kan kiezen.Deze geschenkbon ter waarde van 80 punten wordt geactiveerd zodra Test Aankoop je eerste betaling van Eur 2 heeft ontvangen.M.a.w. de volledige toegang tot de catalogus, met op het ogenblik 152 geschenken waaruit je kan kiezen met o.a. dus ook de Chromecast, wordt 3 weken na de ontvangst van je eerste abonnementsbijdrage geactiveerd.Wij hebben deze Eur2 op 03 februari 2023 gevraagd aan de bank, waardoor je volledige toegang pas ten vroegste op 24 februari kan worden geactiveerd.Deze bon en bovenstaande voorwaarden staan hernomen in de welkomstbrief die u van ons kreeg.Wij vinden het jammer dat ons aanbod niet aan je verwachtingen beantwoordde en bevestigen je hierbij de stopzetting van uw abonnement met ingang van 01 maart 2023.Je abonnementsbijdrage voor de proefperiode werd aangeboden op 03/02/2023: als we deze betaling laten doorgaan, worden je punten geactiveerd en kan je je welkomstgeschenk nog bestellen.In het geval je er de voorkeur aan geeft om dit bedrag te laten terugstorten, kunnen de punten niet worden geactiveerd en kan je het welkomstgeschenk niet bestellen op het platform van onze partner.Kan je ons per kerende bevestigen als je alsnog de terugstorting wenst?Met vriendelijke groet,Abonnementendienst. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------CONFIDENTIALITY NOTICEThis message contains confidential information and is intended only for the use of the recipient.If you are not the intended recipient, please notify us immediately and delete this e-mail from your system.We ask you not to disclose or distribute the content of this e-mail to any other person.

L. V.

Naar: Testaankoop

10/02/2023

Beste,Ik had een eerste antwoord gestuurd maar zag het niet verschijnen bij de berichten. Mocht het nu een tweede keer toekomen, dan mijn excuses.Alleszins bedankt voor het antwoord.Ik wil graag de proef op de som nemen en de betaling laten voor wat het is. Ik zal het proefabonnement opzeggen vanaf 1 maart en de chromecast bestellen op 24 februari. Ik zal hier laten weten of alles vlot is verlopen.Verder heb ik geen toestemming gegeven voor een automatische incasso. Bij deze nog eens uitdrukkelijk de weigering.Alvast bedankt!

Testaankoop

Naar: L. V.

13/02/2023

Geachte heer,De abonnemenstbijdrage van Eur2 voor de proefperiode van 2 maanden werd op 03 februari aangeboden via domiciliering. De domiciliering wordt nadien automatisch gestopt.Twijfel niet om ons te contacteren als u hierover nog vragen heeft.U kan onze abonnementendienst elke werkdag bereiken op het nummer 028923700. (Maandag tot en met donderdag van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur, vrijdag tot 16.00 uur.)Met vriendelijke groet,Abonnementendienst. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------CONFIDENTIALITY NOTICEThis message contains confidential information and is intended only for the use of the recipient.If you are not the intended recipient, please notify us immediately and delete this e-mail from your system.We ask you not to disclose or distribute the content of this e-mail to any other person.

L. V.

Naar: Testaankoop

11/03/2023

Beste,Dank je wel voor het antwoord. Het geschenk is inderdaad toegekomen en het abonnement netjes stopgezet. De verwarring komt door een antwoord van de klantenservice die aangaf dat die 5 items de keuze was van dat moment. Uiteindelijk eind goed al goed. Alleen de onrechtmatige domiciliëring en het slechts 1 maand ontvangen van de magazines ipv 2 maanden was minder aangenaam. Wat mij betreft einde klacht.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform