Terug

Misleidende reclame: aanrekening voor een gratis product

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. O.

Naar: Kinderplezier

03/02/2022

Op 22 november 2021 kregen we een mail van 'De Roze Doos' met een aanbieding voor 4 gratis kinderboekjes. De mail luidde als volgt: ***UNIEK KENNISMAKINGSAANBOD!4 LEUKE KINDERBOEKEN GRATIS*Beste Evelien,Sinterklaas is in het land! En speciaal voor u heeft hij iets leuks meegenomen: een Kinderplezier boekenpakket!Op zoek naar een leuk cadeau voor uw kinderen? Profiteer dan snel van onze speciale Sinterklaasactie, want lezen en voorlezen is leuk en leerzaam! Goed voor de taalontwikkeling van uw kind en heerlijk om te doen.Aangezien we een beperkt aantal kennismakingspakketten beschikbaar hebben, hebben we voor u alvast een pakket gereserveerd! Het enige dat u nog moet doen is uw bezorgadres bevestigen. U hebt het pakket dan voor pakjesavond in huis. Profiteer nu en reserveer uw pakket met 4 kinderboeken*!Beschikbare hoeveelheid: 150 pakketten. OP=OP!Reservering geldig tot: 25 november 2021 KLIK HIER OM UW BEZORGADRES TE BEVESTIGEN>> https://kinderplezierboeken.be/sinterklaas-be/?ref=fs-mailing&actId=ebwp0YMB8s31McL0SzRclqFWgZQt9biAT3Vimsp5OVfMt5G_HW1C6K-QZGch2Oq1&actCampaignType=CAMPAIGN_MAIL&actSource=502375***Er staat overal een asterix waar bv 'gratis' staat, maar die asterix wordt nergens geduid in de mail. Enkele dagen na het invullen van het formulier en het accepteren van de voorwaarden, ontvingen we het pakket met de gratis boekjes. Echter, nog een paar dagen later ontvingen we een betaaluitnodiging van 16,95 euro. Toen we lieten weten hier niet op in te gaan, omdat dit volgens ons niet correct was, kregen we plots een nieuwe betaaluitnodiging met een korting van 9 euro, met dus nog 7,95 euro te betalen. Principieel besloten we hier niet op in te gaan omdat we dit niet correct vonden. Nog wat later ontvingen we opnieuw een 'laatste' met een bijkomende administratieve kost van 6 euro en de dreiging dat als deze niet betaald wordt, het dossier wordt overhandigd aan een incassobureau en er minimaal 40 euro bijkomende kosten aan verbonden zijn. Ik wil de organisatie opbellen om uitleg te vragen, maar nergens is een telefoonnummer te vinden.In onze ogen is dit misleidende reclame en oplichting, maar is dat juridisch ook zo of zijn we toch genoodzaakt te betalen? Ik gaat uiteindelijk over een kleine soms, maar principieel wringt dit. In feite kan ik ook in de plaats van eender wie dat formulier invullen en die persoon zal dan ook zulke betalingsuitnodigingen ontvangen, dat kan toch niet?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform