Terug

Misleidende promotie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. R.

Naar: Carrefour Belgium

16/11/2022

Beste,Als jarenlange trouwe klant van Carrefour Zemst kocht ik op 12/11 jl. een handdoekenzet voor de verjaardag van mijn dochter. Zoals gebruikelijk scan ik al al mijn inkopen in met de scanner. Bij het inscannen van de eerste handdoek verschijjnt er op de scanner : promotie 2 + 1 gratis. Ik koop dus 3 handdoeken, waarbij er dus één gratis zou moeten zijn.Wat verder in de winkel zie ik ook het inpakpapier in promotie staan. Opnieuw 2 + 1 gratis. Ik koop dus 3 rollen inpakpapier.Thuisgekomen check ik de rekening en merk dat enkel de promotie voor het inpakpapier in mindering werd gebracht.Heden 15/11 ga ik opnieuw aankopen doen, en na het beëindigen van mijn inkopen ga ik naar de ontvangstbalie met mijn aankoopticket van enkele dagen geleden om hen te wijzen op deze fout.Er wordt me uitgelegd dat enkel het goedkoopste artikel binnen de promotie valt. Hier ga ik niet mee akkoord en ik vraag meermaals of de verantwoordelijke (dhr Johan Caron of de chef-kassierster) even tot aan de balie wil komen. Niemand komt echter opdagen. De onthaalmedewerkers leggen me uit dat dit inderdaad verwarrend is, en dat ze telkens als er dergelijke promo-acties lopen massa's klanten over de vloer krijgen die zich hierover verbazen en beklagen. Als ik de handdoekenset terug mee zou brengen kon men nog wel iets doen, maar dat heb ik pertinent geweigerd (ik kan mijn eigen cadeau toch niet gaan terugvragen aan mijn dochter). De aankoopbewijzen heb ik uiteraard nog in mijn bezit.Ik formuleer deze klacht vanuit principieel oogpunt. Het gaat amper om een (mogelijke) korting van 7,99 eur in dit geval, maar als dat een consistentie is bij de promoties van Carrefour dan zijn er (dixit de onthaalmedewerkers) al veel gedupeerden, want uiteraard verschijnt er op de scanner niet dat enkel het goedkoopste artikel in mindering wordt gebracht. Het is ook totaal onlogisch, want als ik het inpakpapier niet had gekocht (waarde 1,95 eur), dan had de korting voor de handdoekenset wel verrekend geweest. Zelfs ik als vaste klant was niet van deze misleidende praktijken op de hoogte. Ik heb niet de gewoonte om in de pen te kruipen, maar dit kan niet door de beugel.

Berichten (1)

Carrefour Belgium

Naar: Y. R.

17/11/2022

- Typ uw reactie boven deze regel - ----------------------------------------------Isabel G., 17 nov. 2022 10:43 CETBeste klant,Wij hebben uw mail van 16.11.2022 goed ontvangen.Uw opmerking werd gedeeld met de betrokken afdeling. De algemene regel bij een promotie 2+1 op een groot assortiment van verschillende producten is altijd dezelfde en geldt al jaren: het goedkoopste artikel krijgt u gratis. Wij willen dit wel bekijken als u ons uw kasticket toestuurt.U kunt ons rechtstreeks bereiken via onze klantendienst via het contactformulier onderaan de welkomstpagina van onze website www.carrefour.be. Zo wordt uw dossier persoonlijk en privé behandeldSteeds tot uw dienstIsabelKlantendienst Carrefour Belgium Je aanvraag â„–1263249 Onderwerp Promotie handdoekenrek (CPTBE01654079-35) Beschrijving Beste klant,Wij hebben uw mail van 16.11.2022 goed ontvangen.Uw opmerking werd gedeeld met de betrokken afdeling. De algemene regel bij een promotie 2+1 op een groot assortiment van verschillende producten is altijd dezelfde en geldt al jaren: het goedkoopste artikel krijgt u gratis. Wij willen dit wel bekijken als u ons uw kasticket toestuurt.U kunt ons rechtstreeks bereiken via onze klantendienst via het contactformulier onderaan de welkomstpagina van onze website www.carrefour.be. Zo wordt uw dossier persoonlijk en privé behandeldSteeds tot uw dienstIsabelKlantendienst Carrefour Belgium Nog vragen?Bel gratis onze Klantendienstvan maandag tot vrijdag van 8.45 tot 20 uur en elke zaterdag van 9 tot 19 uur 0800 9 10 11--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Carrefour.[MREEX2-XOEZ9]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform