Terug

Misleidende promo: tijdelijk uitverkocht weet als eerste wanneer dit product weer op voorraad is

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Cool blue

07/06/2018

Promo's aanbieden die je niet hebt kan niet, wettelijk niet en commercieel niet.Volg dit even:Ik wil een diepvriezer bestellen op 11/05 en klik op laat me als eerste weten wanneer hij terug op voorraad is want gemarkeerd als tijdelijk uitverkocht. Ik krijg hiervan een bevestigingsmail op 11/05.De promo is 190 ipv 299 euro. Hij staat tot 14/05 nog altijd in promo maar nog steeds tijdelijk uitverkocht.Ik krijg maar geen bericht dat hij weer in voorraad is en bestel een andere die op 6 juni in de ochtend vroeg wordt geleverd. Op 6 juni namiddag krijg ik een mail dat de promo diepvriezer weer op voorraad is en bestelbaar. Echter niet aan de promoprijs die toen stond geafficheerd.Ik meld dit aan coolblue en wordt met een kluitje in het riet gestuurd door F. medewerker klantendienst: De prijs van € 190,- is aangepast op 14 mei 2018, omdat de inkoopvoorwaarden verschilden. We konden daarom deze prijs niet meer hanteren. De prijs bij een uitverkocht artikel is daarnaast een indicatie en geen zekerheid. Ik kan hiermee niet akkoord gaan en reply: Als de promo tot 14/05 geldt of u hem tot dan laat staan, lijkt u mij gehouden deze promo daadwerkelijk aan te houden voor bestellingen tot 14/05, ook al is het in backorder met nalevering.Ik ga ervan uit dat uw inkopers ook deze promo afspreken tot einde geldigheid datum, samen met de leverancier. Zo doe ik het alleszins. Hoe dan ook, u biedt een promo aan aan de klant, wat in het kantoor verder werd onderhandeld is jullie verantwoordelijkheid, niet die van de klant.Ik mag er u ook attent opmaken dat wanneer een ‘product in promo’ niet in voorraad is, er niet staat ‘aanbieding compleet uitverkocht’ maar “tijdelijk” uitverkocht, de indruk gevende dat hij dus wel beschikbaar is aan die prijs maar tijdelijk nog niet leverbaar. Daarenboven staat er nergens duidelijk bij vermeld dat de prijs dan niet meer geldig is en slechts een indicatie. Ik zou dit dan bijzonder misleidend noemen in het geval dat u beweert dat het een prijsindicatie is.Promo’s maken en dan niet kunnen leveren hebben in het verleden geleid tot verscherpte reglementering terzake.Uw antwoord lijkt me dan ook nòg meer teleurstellend, commercieel zeer onhandig, communicatie op de site bijzonder slecht en heel waarschijnlijk niet volgens de regels inzake promotionele aanbiedingen…Nu is het R. medewerker klantendienst die replied: Vervelend dat de promoactie verdwenen is wanneer er een nieuwe voorraad beschikbaar kwam!Ik snap dat dit verwarrend is. Echter, wij weten niet altijd wanneer we een nieuwe voorraad ontvangen. We kunnen dus ook niet kijken wat de prijs in de toekomst zal zijn, aangezien we onze prijzen baseren op de marktprijs. Deze marktprijs veranderd voortdurend en acties komen en gaan op korte tijd,Mijn excuses voor de verwarring! Wanneer de nieuwe voorraad beschikbaar kwam, was de promo actie reeds verlopen. Dit werd dan ook meteen aangepast door mijn collega's.Mijn reply:Dank voor uw uitleg. Dus ik begrijp u goed dat u zegt dat u promoties aanbiedt waarvan u ze niet weet of u ze kan waarmaken.Dit is in tegenstrijd met de algemene reglementering. U antwoord naast de kwestie.Daarenboven is uw site misleidend en aldus aanbod dus misleidend.Ik stel voor dat we een compensatie afspreken op mijn aankoop van de liebherr, die er nu toch staat en om verdere kosten en tijd te besparen, annulatie aankoop te vermijden, … etc en dit af te sluiten. Ik zie uw berichten graag tegemoet.Reply coolblue van T. specialist:Bedankt voor je bericht. Het antwoord van mijn collega lijkt me vrij accuraat. We weten niet op voorhand welke prijzen gebruikt moeten worden, tot die nieuwe voorraad binnenkomt en online staat. Het is onbegonnen werk om valse prijzen te gaan uitvinden gewoon omdat een toestel tijdelijk uitverkocht is. Er worden géén beloftes gemaakt naar onze klanten toe als het toestel uitverkocht is. Helaas kan ik niets voor je doen in deze kwestie. Als je dit product wilt terugsturen, kan dat uiteraard.Fijne dag nog.Met vriendelijke groet,T. van CoolblueSpecialistAlles voor een glimlachWel, mijn inziens niet echt alles, toch?en een Fijne dag nog verder? beetje sarcastisch...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform