Terug

Misleidende pakketreis Turkije

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Reservering

Klacht

L. V.

Naar: Prijsvrij

12/09/2025

Ik wens een klacht in te dienen tegen de reisorganisatie Prijsvrij naar aanleiding van een pakketreis die ik op 08/08/2025 heb geboekt voor een verblijf van 12 dagen in *Belpoint Beach te Kemer (Turkije)* (€850). Binnen 24 uur na de boeking ontdekte ik dat alle recente reviews van het hotel extreem negatief waren: vuil, onveilig en totaal niet conform de beloofde all-inclusive formule. Voor vertrek probeerde ik via alle kanalen contact op te nemen om de boeking te wijzigen of te annuleren. Er kwam geen reactie op mijn formulier, telefonisch contact was extreem traag en onprofessioneel (tot 50 minuten wachten, bijna 2 minuten stiltes aan de lijn). Een medewerker verzekerde mij uiteindelijk dat er ter plaatse een alternatief hotel zou worden aangeboden indien de klachten klopten. Bij aankomst op 09/08 trof ik chaos aan: meerdere families klaagden samen met de politie bij de receptie. *Kamer: muf, vuil, bedden met vuile matras, sterke rioollucht; douche en meubilair heel vuil en totaal niet onderhouden. *Zwembad: troebel water, stilstaand water rond het zwembad. *Buffet en eetzaal: het buffet was onaanvaardbaar; voeding niet vers, alles onhygiënisch en slecht onderhouden, eetzaal in deplorabele staat. Tijdens mijn hele verblijf heb ik niets durven eten. Een sanitaire controle zou absoluut noodzakelijk zijn; bij degelijk onderzoek zou dit hotel onmiddellijk moeten worden gesloten. Ik heb foto’s genomen en doorgestuurd naar Prijsvrij. Het hotel bood aan de kamer te wisselen, maar de alternatieve kamer was minstens even vuil, zo niet erger. Daarom bleef ik in mijn oorspronkelijke kamer. Tijdens de reis bleef Prijsvrij verantwoordelijkheid afschuiven op het hotel, en stelde dat de gebreken “binnen normale gebruikssporen” vielen. Antwoorden waren tegenstrijdig, zonder echte oplossing of tegemoetkoming. Pas op 29/08, drie dagen voor het einde van de vakantie, ontving ik een voorstel: €50 voucher, geldig bij een nieuwe boeking van minimaal €250, omdat de klachten “niet geverifieerd konden worden”. Dit is volstrekt onvoldoende gezien de ernst van de situatie, de duur van de reis, het gebrek aan service en de emotionele en praktische schade. Volgens de Belgische wetgeving inzake pakketreizen (Wet 21/11/2017 – omzetting EU-richtlijn 2015/2302) is de organisator verplicht een reis conform de overeenkomst te leveren. Consumenten hebben recht op adequate compensatie bij niet-conforme uitvoering, inclusief volledige terugbetaling of passende vergoeding bij ernstige tekortkomingen. De aangeboden voucher voldoet hier absoluut niet aan. Ik verzoek Test-Aankoop om de klacht officieel te onderzoeken en Prijsvrij aan te spreken, te bemiddelen voor een passende schadevergoeding inclusief terugbetaling van €850 en bijkomende vergoeding voor emotionele en praktische schade, en om misleidende verkooppraktijken verder te monitoren. Mijn vakantie is ernstig verpest door de erbarmelijke staat van het hotel en de gebrekkige opvolging. Het huidige voorstel is geen oplossing, maar een poging om verantwoordelijkheid te minimaliseren. Ik eis volledige compensatie of gelijkwaardige financiële herstelmaatregel.

Berichten (1)

Prijsvrij

Naar: L. V.

15/09/2025

Jouw aanvraag met nummer (9286893) is bijgewerkt. Als je aanvullende opmerkingen wilt toevoegen, reageer dan op dit e-mailbericht. Daniëlle (Prijsvrij Vakanties) 15 sep 2025 17:14 CEST Beste heer/mevrouw, In goede orde ontving ik uw bericht naar aanleiding van de door uw cliënt - althans de hoofdboeker - bij reisorganisator (touroperator) Sunmix geboekte reis. Prijsvrij Vakanties is een online reisbureau en treedt slechts op als tussenpersoon voor de door uw cliënte bij de reisorganisator geboekte reis. Reisorganisatoren zijn verantwoordelijk voor de wijze waarop de reis, het verblijf en eventuele bijkomende diensten zijn uitgevoerd. Ontbreken machtiging Graag ontvang ik een door uw cliënt getekende machtiging waaruit blijkt dat u gerechtigd bent namens haar op te treden in deze. Meldplicht ter plaatse Het is van belang dat – zowel op grond van de toepasselijke algemene voorwaarden van Sunmix als van Prijsvrij Vakanties - uw cliënt bij klachten op de bestemming, hiervan direct en ter plaatse melding heeft gemaakt bij de betrokken reisdienstverlener. Na een reactie op deze e-mail, kunnen wij de klacht in behandeling nemen en doorzenden aan Sunmix. Wij doen ons best om zo goed mogelijk te bemiddelen, echter zijn wij afhankelijk van de klachtafhandeling van de reisorganisator. Wanneer wij een reactie ontvangen van de reisorganisator, zullen wij u hierover direct informeren. Voor de goede orde merk ik op dat Prijsvrij Vakanties, in haar hoedanigheid van reisbemiddelaar, iedere aansprakelijkheid in deze betwist. In afwachting van uw reactie verblijf ik. Met vriendelijke groet, Danielle Special Care Team Veelgestelde vragen Openingstijden Klachten 12 sep 2025 11:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 19 september 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform