(Opgegeven referentienummer is artikelnummer)Beste,Eind oktober ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe boorhamer. Al snel kwam ik uit bij de Bosch GBH 18V-20 accu boorhamer. Echter merkte ik dat Bosch een actie (PRO-deals actie) had waarbij je bij aankoop van een accu gereedschap van €200,00 ex. BTW een gratis geschenk kon kiezen. Tot deze geschenken behoorde onder andere de GWX 18V-8 haakse slijper. Aangezien ik van plan was om in de nabije toekomst ook een haakse slijper te kopen, kwam deze actie voor mij als geroepen. Echter zou de GBH 18V-20 een totaal van €132,22 ex. BTW kosten, wat dus betekende dat ik een duurdere boorhamer moest kiezen. Een mogelijk alternatief was de Bosch GBH 18V-26 F voor een prijs van €210,47 (prijzen van www.toolmax.nl). Echter bleek op de webpagina van de PRO-deals actie dat de GWX 18V-8 (haakse slijper) niet meer voorradig was als geschenk. Vooraleer ik dus meer geld zou uitgeven aan de boorhamer dan voorzien, wou ik zeker zijn dat de haakse slijper opnieuw op voorraad zou komen. Ik nam dan ook contact op met Bosch via verschillende wegen (prodeals@bosch.com, bosch.pro.nl@mailil.custhelp.com en Facebook pagina Bosch Professional Power Tools and Accessories), aangezien ik niet meteen reactie kreeg. Uiteindelijk werd er mij via Facebook meegedeeld dat toestellen een langere levertermijn kunnen hebben tot wel 3 maanden. Via bosch.pro.nl@mailil.custhelp.com kreeg ik op 10/11/2020 bericht dat de GWX 18V-8 vanaf week 48 van dit jaar (23/11-29/11) terug beschikbaar zou zijn als geschenk. Ik heb dan ook besloten om toch voor de duurdere GBH 18V-26 F boorhamer te kiezen.Echter was mijn verbazing groot toen ik in week 48 merkte dat de GWX 18V-8 nog steeds niet beschikbaar was als geschenk, waarop ik opnieuw contact opnam met bosch.pro.nl@mailil.custhelp.com. Op 25/11 kreeg ik bericht dat de GWX 18V-8 toch niet meer op voorraad zou komen, maar dat men volop op zoek was naar een alternatief.* Dit bericht werd op 27/11 (3 weken na mijn oorspronkelijke mail aan hun adres) tegengesproken door prodeals@bosch.com. Uit de informatie in deze mail bleek dat de GWX 18V-8 niet meer op voorraad zou komen maar ook dat er geen(!) alternatief zou voorzien worden. Ik heb toen onmiddellijk contact opgenomen met prodeals@bosch.com met volgende mail: Het spijt me zeer te horen dat de GWX 18V-8 definitief is uitgeput. Voor mij kwam deze actie namelijk perfect uit aangezien ik net een nieuwe boorhamer en haakse slijper nodig had. Ik heb namelijk speciaal een duurder model van boorhamer gekocht om zo aan de actievoorwaarden te voldoen. In de tussentijd had ik reeds contact met uw collega via volgend e-mailadres: bosch.pro.nl@mailil.custhelp.com. Deze wist mij op 10/11 te vertellen dat de GWX 18V-8 terug voorradig zou zijn als geschenk in week 48 (deze week dus). Ook na contact met jullie dienst via sociale media, werd mij gelijkaardige info verschaft.Mijn verbazing was dan ook groot dat dit niet het geval was waarop ik terug contact opnam met uw collega via mail.Hij wist mij enkele dagen geleden te vertellen dat deze inderdaad niet terug op voorraad zou komen en dat er volop naar een geschikt alternatief wordt gezocht. Deze informatie is duidelijk in strijd met hetgeen u mij nu weet te zeggen. De andere 10 premium geschenken waar u het over heeft, zijn voor mij niet bepaald een optie. Dit zijn allemaal artikelen die ik al (sommige weliswaar een andere versie) heb of absoluut niet kan gebruiken. Ik hoop dan ook dat het mogelijk is om mij een alternatief aan te bieden. Een ander type haakse slijper (goedkopere versie is voor mij ook zeker oké) of een waardebon ter compensatie lijken mij geschikt. Ik wil op deze manier absoluut niet ondankbaar overkomen want dit is uiteraard een fantastische actie en ik begrijp dat de enorme vraag jullie overstelpt heeft. Echter heb ik de boorhamer gekocht in de wetenschap dat de GWX 18V-8 terug beschikbaar zou zijn zoals uw collega beweerde. Anders zou ik deze zeker nooit hebben aangekocht en voor een goedkoper alternatief zijn gegaan...Ik hoop dan ook dat u mij kunt verder helpen met dit probleem en dat ik zo mijn vertrouwen in Bosch kan behouden en in de toekomst andere van compatibele toestellen kan aanschaffen.Op deze mail heb ik tot op heden nog geen antwoord gekregen waarop ik op 8/12 opnieuw contact heb opgenomen met bosch.pro.nl@mailil.custhelp.com waarbij ik ook aan hen dit probleem heb voorgelegd. Ook op die mail heb ik tot op heden nog geen antwoord ontvangen. Het zogenaamde alternatief* is sinds een paar dagen beschikbaar als geschenk. Echter was ik zeer teleurgesteld om te zien dat dit alternatief de GBH 18V-20 was, de 'goedkope' boorhamer die ik oorspronkelijk wou kopen. Indien de klantendiensten mij onmiddellijk correcte informatie hadden verschaft had dit probleem zich niet gesteld. Door deze misleidende informatie heb ik speciaal voor deze actie een duurdere boorhamer gekocht en kan ik geen haakse slijper kiezen als geschenk. Indien ze mij meteen hadden gezegd dat de GBH 18V-20 het alternatieve geschenk zou zijn, had ik een haakse slijper van +€200 ex. BTW kunnen aanschaffen en de boorhamer als geschenk kunnen kiezen en was ik nu een zeer tevreden klant geweest. Zoals eerder vermeld kan ik begrijpen dat Bosch overweldigd is door de populariteit van deze actie wat voor problemen kan zorgen. Echter heb ik mij voor mijn aankoop gebaseerd op informatie verleend door klantendiensten van Bosch waardoor ik nu sterk benadeeld ben. Ik hoop dan ook dat jullie een gepaste compensatie kunnen voorzien (indien cashback de waarde ex. BTW van de GWX 18V-8, €140,49 op www.toolmax.nl) zodat ik mijn vertrouwen in Bosch kan behouden en meer compatibele accu-toestellen kan aanschaffen in de toekomst.Alvast bedankt.