Op 17/11/2018 hebben wij een vlucht geboekt bij TuiFly. We sloten een platinum annuleringsverzekering af omdat er door een operatie de kans was dat de vlucht uitgesteld zou moeten worden. Dit risico wilden we afdekken door de annuleringsverzekering. In het overzicht dat TuiFly op hun website heeft staan (https://www.tuifly.be/nl/annuleringsverzekering) lijkt het alsof chronische en voorafbestaande ziektes vergoed worden want er staat duidelijk een groen vinkje. Op basis van deze informatie hebben wij de verzekering gekozen.Wij hebben helaas de vlucht moeten annuleren en alle benodigde documenten aangeleverd bij TuiFly Insurances. Tot onze verbazing krijgen wij niets vergoed en verwijzen ze naar een van de vele verzekeringsvoorwaarden. Daarin blijkt dat voorafbestaande ziektes die niet stabiel zijn, niet vergoed worden want in tegenspraak is met de informatie die ze geven op hun website. We hebben een aantal bezwaren gemaakt, zonder resultaat. Het gevolg is dat wij €597 niet vergoed krijgen door misleidende informatie van TuiFly.Ten tweede hebben wij gebeld met Tui Claims over het mogelijk verzetten van de vlucht want dit zou lagere kosten met zich meebrengen. Dit valt niet onder de annuleringsvoorwaarden, maar die voorwaarde is nergens terug te vinden. Op deze manier hebben ze ons verplicht de vlucht te annuleren wat veel hogere kosten met zich meebracht.De afhandeling van de annulering verloopt via:TUI Claims on behalf of Advent Insurance PCC Limited059/56.58.01travel_insurance@tui.behttps://claims.tui.be