BesteOp de site van Santévet staat dat wanneer je hier een verzekering afsluit, het dier diréct verzekerd is. Hiervoor namen we ook telefonisch contact op om dit te dubbelchecken. Onze hond moest geopereerd worden, maar totaal niet dringend (een cyste laten verwijderen). Hiervoor dachten we dat het slim was een verzekering te nemen (aangezien operaties zeer prijzig zijn en onze hond een beetje kind aan huis is bij de dierenarts). Omdat onze hond allergieën heeft waarvoor ze 3-maandelijks een zeer dure spuit moet krijgen (en oordruppels en zalf), leek het ons een goed idee om een verzekering af te sluiten. €30 betalen in de maand, waar je tot meer dan €1500 van zou kunnen terugtrekken, dat leek ons een goede deal (dan zouden we toch een stuk van de zeer hoge kosten van onze hond kunnen terugtrekken. Maar wat blijkt nu? Dat er eerst een termijn van 60 dagen (!!!) moet verstrijken, vooraleer er een terugbetaling mogelijk is a.k.a, vooraleer het dier verzekerd is. De consultaties, operatie, verwijderen van draadjes, controle,... zijn dus allemaal niet terugbetaald. Als we dit hadden geweten, hadden we pas na deze termijn de operatie laten doorgaan.Verder krijgen we op één jaar maar €15 terug voor allergieën, wat ons dus absoluut niet helpt. €30 PER MAAND betalen en 3-maandelijks minstens €300 moeten betalen bij de dierenarts om nog geen €15 PER JAAR terug te krijgen is absurd. Hier verliezen we énorm veel geld mee. We gaan dus deze verzekering zo snel mogelijk afsluiten (wat ook nog eens niet simpel blijkt met periodes wanneer je het contract wel of niet kan beëindigen met een aangetekend schrijven en heel de poppenkast). Als je telefonisch contact opneemt, kom je ook nog eens in contact met iemand die de Nederlandse taal niet beheerst en ons geen degelijke uitleg kan geven. Het eerste telefonisch contact was wel zeer aangenaam (beheerste de Nederlandse taal wél en was zeer vriendelijk, maar hier werd ons dus bevestigd dat onze hond direct verzekerd zou zijn, wat dus niet is beleken). We zouden het dus fijn vinden moesten er niet nog meer mensen voorhebben wat wij voorhebben, en de foutieve info die op hun site staat (en de info die ze telefonisch geven) aangepast wordt. Met vriendelijke groetenLaure-Anne Beckers