Terug

Misleidende/foutieve info op site

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. B.

Naar: SantéVet

27/10/2023

BesteOp de site van Santévet staat dat wanneer je hier een verzekering afsluit, het dier diréct verzekerd is. Hiervoor namen we ook telefonisch contact op om dit te dubbelchecken. Onze hond moest geopereerd worden, maar totaal niet dringend (een cyste laten verwijderen). Hiervoor dachten we dat het slim was een verzekering te nemen (aangezien operaties zeer prijzig zijn en onze hond een beetje kind aan huis is bij de dierenarts). Omdat onze hond allergieën heeft waarvoor ze 3-maandelijks een zeer dure spuit moet krijgen (en oordruppels en zalf), leek het ons een goed idee om een verzekering af te sluiten. €30 betalen in de maand, waar je tot meer dan €1500 van zou kunnen terugtrekken, dat leek ons een goede deal (dan zouden we toch een stuk van de zeer hoge kosten van onze hond kunnen terugtrekken. Maar wat blijkt nu? Dat er eerst een termijn van 60 dagen (!!!) moet verstrijken, vooraleer er een terugbetaling mogelijk is a.k.a, vooraleer het dier verzekerd is. De consultaties, operatie, verwijderen van draadjes, controle,... zijn dus allemaal niet terugbetaald. Als we dit hadden geweten, hadden we pas na deze termijn de operatie laten doorgaan.Verder krijgen we op één jaar maar €15 terug voor allergieën, wat ons dus absoluut niet helpt. €30 PER MAAND betalen en 3-maandelijks minstens €300 moeten betalen bij de dierenarts om nog geen €15 PER JAAR terug te krijgen is absurd. Hier verliezen we énorm veel geld mee. We gaan dus deze verzekering zo snel mogelijk afsluiten (wat ook nog eens niet simpel blijkt met periodes wanneer je het contract wel of niet kan beëindigen met een aangetekend schrijven en heel de poppenkast). Als je telefonisch contact opneemt, kom je ook nog eens in contact met iemand die de Nederlandse taal niet beheerst en ons geen degelijke uitleg kan geven. Het eerste telefonisch contact was wel zeer aangenaam (beheerste de Nederlandse taal wél en was zeer vriendelijk, maar hier werd ons dus bevestigd dat onze hond direct verzekerd zou zijn, wat dus niet is beleken). We zouden het dus fijn vinden moesten er niet nog meer mensen voorhebben wat wij voorhebben, en de foutieve info die op hun site staat (en de info die ze telefonisch geven) aangepast wordt. Met vriendelijke groetenLaure-Anne Beckers

Berichten (1)

SantéVet

Naar: L. B.

15/11/2023

Beste Dame of Heer,Wij hebben de klant rechtstreeks beantwoord.Voor uw helderheid, op onze website wordt op meerdere centrale plaatsengesproken over de wachttijden:s:www.santevet.be/nl/verzekering-ziekenfonds-hond*Onze hond verzekering op maat van uw behoeftenU bepaalt hoeveel van uwdierenartsrekening wordt terugbetaald: 50%, 70% of 90%.Onze hondverzekering op maat van uw behoeftenDe wachttijden worden vastgelegd om degoede gezondheid van uw huisdier te bevestigen op het moment dat u eenpolis afsluit.Bij SantéVet zijn dit de wachttijden: 15 dagen voor eenongeval, 60 dagen voor ziekte, 6 maanden voor een chirurgische ingreep naeen ziekte.**U kunt gebruikmaken van het Preventiepakket onmiddellijk nadat u uw polishebt afgesloten.*Tijdens het aanmaken van de offerte op s:verzekering.santevet.be/nlwordt nadat de noodzakelijke gegevens ingegeven zijn, is onder andere devolgende tekst weergegeven:*Volledig transparant**Wat niet gedekt is**x Ziekten of ongevallen van vóór de datum van ondertekening van hetcontract of tijdens de wachttijd, evenals de gevolgen en nasleep tijdens devolledige looptijd van het contract.**x Veel voorkomende ziekten waarvoor vaccinatie bestaat, indien devaccinatie niet is gebeurd (behalve piroplasmose, Lyme, kennelhoest enleishmaniasis).**x voortplanting en haar gevolgen.**x erfelijke of aangeboren ziekten of misvormingen en hun gevolgen.**! Je dier moet gea¯dentificeerd zijn om een terugbetaling te krijgen.**Wachttijden**- Ongeval: 15 dagen**- Ziekte: 60 dagen**- Chirurgische ingreep na een ziekte: 6 maanden*Met vriendelijke groetTeam Santévet* Santévet - Verzekeringsproduct verdeeld doorVetassur - RCS Lyon B 449 826 742. 35 rue de Marseille - 69007 Lyon(Frankrijk). Verzekeringsmakelaar ingeschreven bij ORIAS in het kader vanvrije dienstverlening - N°ORIAS 07003163 - www.orias.fr


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform