Beste Test-Aankoop,
Ik wens een klacht in te dienen tegen het bedrijf Rentola, wegens misleidende informatie en een ongeoorloofde afschrijving van mijn rekening.
Via hun website werd mij een aanbod gedaan waarbij ik €1 moest betalen om toegang te krijgen tot huuradvertenties. Er stond nergens duidelijk vermeld dat dit om een doorlopend abonnement van €39 per maand ging( ondertussen 2 maand) Deze informatie stond enkel in kleine letters, niet zichtbaar of opvallend tijdens het betaalproces.
Kort nadien werd er €39 van mijn rekening afgeschreven, zonder dat ik hiervoor uitdrukkelijk toestemming heb gegeven of een handtekening heb geplaatst. Ik heb ongeveer een maand geleden contact opgenomen met Rentola om dit recht te zetten en het abonnement te annuleren, maar ik heb nooit een antwoord ontvangen. Ook werd er geen hulp geboden bij het stopzetten van dit abonnement.
De factuur die ik nadien kreeg, vermeldt bovendien geen correcte bedragen of details, wat erop wijst dat het doel was om de aard van het abonnement te verbergen. Dit alles wijst op misleidende en mogelijk frauduleuze handelspraktijken.
Ik vraag graag uw hulp en advies over de volgende punten:
1. Hoe ik de terugbetaling van het bedrag van €78 kan bekomen;
2. Hoe ik dit abonnement definitief kan laten stopzetten;
3. Of dit kan worden onderzocht als een geval van misleiding of consumentenfraude, aangezien ik vermoed dat meerdere mensen hiermee te maken hebben.
Ik kan indien gewenst alle bewijsstukken bezorgen (betalingsbewijs, e-mailverkeer, factuur, enz.).
Alvast hartelijk dank voor uw tijd en hulp.
Met vriendelijke groet,
Jade Cornel