Geachte mevrouw/heer,
Via deze weg dien ik een klacht in over de misleidende Black Friday-promotie van TUI fly op tuifly.be.
Op 14/11/2025 heb ik een vlucht geboekt voor 2 personen van Rotterdam naar Tenerife, waarbij in alle stappen van het boekingsproces een Black Friday korting van 20% werd beloofd. Deze promotie werd geadverteerd met de tekst: "Tot en met woensdag 3 december profiteer je van maar liefst 20% Black Friday-korting op al onze vluchten met de kortingscode BLACKFLY25." (zie bijlage).
De kortingscode werd niet aanvaard. Achteraf ontdekte ik dat in de algemene voorwaarden op uw website vluchten van/naar Nederland zijn uitgesloten. Deze uitsluiting werd echter niet duidelijk vermeld in de promotie, hetgeen volgens art. VI.18-19 van het Wetboek Economisch Recht misleidend is. De titel en communicatie van de promotie suggereert immers dat de korting op alle vluchten geldt, zonder verwijzing naar uitsluitingen.
Ik heb meerdere pogingen gedaan om dit rechtstreeks met TUI fly op te lossen, maar kreeg te horen dat klachten pas na de reis ingediend kunnen worden en andere contactmogelijkheden worden niet geboden.
Ik verzoek u vriendelijk om uiterlijk tegen 24/11/2025 schriftelijk te reageren en de beloofde korting van 20% van het betaalde bedrag aan mij terug te betalen. Tevens verzoek ik om de promotie-communicatie aan te passen zodat deze volledig transparant is, zodat toekomstige klanten niet worden misleid.
Bij voorbaat dank voor uw spoedige en correcte behandeling van deze klacht.
Met vriendelijke groet,