Terug

Misleidende analyse- en herstellingskosten bij QuickSolutions Gent

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

W. L.

Naar: Quicksolutions

06/10/2025

Op zaterdag 4 oktober 2025 bracht ik mijn pc binnen bij QuickSolutions Gent (Wiedauwkaai) na telefonisch contact. Bij aankomst moest ik onmiddellijk €299 betalen voor een analyse, nog vóór men het toestel had bekeken. Ik had zelf het vermoeden dat mijn grafische kaart (GPU) defect was, wat ongeveer €300 kost. De technieker beweerde echter dat deze kaart “zes keer duurder” zou zijn geworden omdat ze in Vietnam wordt geproduceerd — wat mij al vreemd leek. Na een analyse van amper 15 minuten kreeg ik een offerte van €980 voor het moederbord en €229 voor reiniging, voor een pc met een nieuwwaarde van slechts €1500. Toen ik dit weigerde, werd ik aangesproken met technische uitleg over “delicaat soldeerwerk”, en men toonde mij zelfs een zogezegde “andere offerte” met een Belfius-stempel (toevallig mijn bank), om mij te overtuigen dat de kosten via mijn brandverzekering konden worden vergoed. Ik voelde mij hierdoor onder druk gezet en besefte dat mijn €299 analysekost verloren was, zonder enige herstelling. Kort nadien werd ik telefonisch gewaarschuwd dat, als ik hierover een review zou schrijven, hun advocaten juridische stappen tegen mij zouden ondernemen. Ik ben vervolgens naar een andere erkende hersteldienst gegaan, waar men kosteloos de diagnose stelde en bevestigde dat de praktijken van QuickSolutions “malafide” leken, gezien de onredelijke prijzen en voorafbetaling. Thuis heb ik dezelfde dag nog een officiële klachtmail gestuurd naar QuickSolutions (zie bijlage). Hun reactie luidde dat ze het zouden “bekijken” en dat ik met een compromis moest komen. Bij controle op hun website zag ik bovendien dat de officiële analyseprijs voor pc’s €129 bedraagt, tenzij bij zware schade — wat hier niet het geval was. Ik vraag een passende tegemoetkoming of terugbetaling van de betaalde analysevergoeding van €299, aangezien de uitgevoerde analyse slechts een kwartier duurde, geen bruikbare diagnose opleverde en de gecommuniceerde prijs niet overeenstemt met het tarief van €129 dat op hun eigen website vermeld staat. Ik wens dit op een redelijke en minnelijke manier op te lossen en dat deze handelswijze wordt onderzocht door Test-Aankoop, aangezien dit naar mijn mening misleidende en buitensporige praktijken zijn.

Berichten (1)

Quicksolutions

Naar: W. L.

22/10/2025

Beste, U werd op voorhand op de hoogte gesteld van deze andere analyseprijs. Dit werd ook in de voorwaarden op de customer agreement verwerkt. “Uitzondering analysekosten De vermelde analysetarieven zijn richtprijzen. Bij ontvangst behoudt Quicksolutions zich het recht voor een aangepast analysetarief toe te passen, in het bijzonder bij toestellen die niet bij ons zijn aangekocht, of die uitzonderlijke schade of veroudering vertonen. Het aangepaste tarief wordt altijd eerst meegedeeld, vóór verdere analyse of herstelling.” Quicksolutions heeft het recht om andere analysekosten aan te rekenen. Dit is niet beperkt tot alleen toestellen met uitzonderlijke schade of veroudering, dit zijn wel de meest voorkomende redenen. Daarom werd ‘in het bijzonder’ gebruikt. Het is natuurlijk wel onze plicht om dit op voorhand mee te delen. Deze verplichting zijn we nagekomen. We werken in een tijdsgevoelige business waardoor wij onze werking zodanig versneld hebben dat onze analyse niet zo veel tijd in beslag neemt. Daardoor kunnen we heel snel een offerte voorleggen aan de klant. U weet vooraleer dat u het toestel aan ons overhandigt dat een analyse aangerekend wordt. Ieder bedrijf mag zelf beslissen welke aanpak er gehanteerd wordt. U heeft bijgevolg steeds de optie om geen beroep te doen op onze diensten, indien u niet akkoord gaat met de betaling van een voorschot/analysekosten bij overhandiging. Om het probleem op een kwalitatieve manier op te lossen, moesten wij een ‘Logic Boarding Mining’ werkprestatie toepassen. Dit is een ingrijpende en gecompliceerde werkprestatie, waardoor de kost kan oplopen. Met vriendelijke groet, Quicksolutions Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 6 oktober 2025 11:30 Aan: info@quicksolutions.be Onderwerp: Misleidende analyse- en herstellingskosten bij QuickSolutions Gent ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform