Geachte mevrouw/heer,
Op 06/07/2024 hebben wij een reis geboekt via TUI Belgium, de reis was een all-in formule naar het hotel Akti Imperial Deluxe Resort te Rhodos. Dit voor 7 dagen met ons kindje van 3 maanden oud.
Op de website van Tui wordt het hotel aangeboden als 5 sterren hotel met een algemene score van 8.2. Waarbij de score is gebaseerd op 345 beoordelingen.
Op de foto's is een prachtig hotel te zien met een mooi zwembad, kamers en eetzaal.
De werkelijkheid is echter volledig anders. Het hotel en de kamer was een ramp met voorbeelden als:
-de voegen in de badkamer zaten vol schimmel,
-de algemene afwerking in de kamer was verschrikkelijk,
-er zat een barst in de toegangsdeur van de kamer,
-er was continue een putjes geur in de badkamer,
-niets gezellig aan de eetzaal (was meer een refter),
-de meubels in de kamer waren verouderd en
dringend aan vernieuwing toe,
-oude ligstoelen en er waren dagen dat je gepropt aan het zwembad lag.
Wij hebben deze klachten gemeld aan TUI en aan het hotel.
Het hotel wou ons een andere kamer aanbieden, maar na een bezoek in die kamer bleek de afwerking net hetzelfde als onze huidige kamer en de kamer bevond zich aan de lift waardoor er meer lawaai zou zijn. We hebben dit voorstel dus niet aanvaard.
Uiteindelijk hebben wij een voorstel gedaan dat we langer in onze kamer konden blijven met ons zoontje op de dag dat we moesten vertrekken. Dit werd aanzien als onze compensatie.
Enkele dagen na onze terugkomst probeerde ik een klacht in te dienen bij Tui over onze reis. Dit omdat wij deze reis nooit gingen geboekt hebben wanneer we de werkelijke foto's van de kamer en het hotel te zien hadden gekregen. Ik kreeg een e-mail van Tui dat ik geen klacht meer kon indienen omdat we reeds akkoord waren gegaan met de compensatie van het hotel.
Normaal ontvang je na een reis bij Tui altijd een e-mail waarin je uw reis kan beoordelen. Ik heb deze e-mail echter nooit gekregen. Wanneer ik Tui vraag waarom ik deze e-mail niet heb gekregen ontvang ik de reactie dat dit te wijten is aan een onbekend probleem en het niet meer mogelijk is om deze e-mail door te sturen. Mijn opmerkingen zullen volgens Tui worden opgenomen maar niet gepubliceerd.
Wij voelen ons zwaar opgelicht door Tui, ten eerste omdat wij deze reis nooit gingen geboekt hebben moesten wij correct info/foto's hadden gekregen van het hotel en wij willen anderen helpen om niet dezelfde fout te maken door een negatieve ervaring achter te laten. Nu blijkt dit echter niet te lukken.
Het is dus Tui zelf die bepaald wie beoordelingsmail ontvangt en wie niet. Op de website van Tui is het dus onmogelijk om een correcte beoordeling te lezen omtrent een hotel/reis. Wie weet schrijft Tui zelf nog zijn beoordelingen.
Ik vraag mij af of ik nog verdere stappen kan ondernemen om Tui hiervoor verantwoordelijk te stellen voor het verschaffen van valse informatie op hun website en hoe het kan dat niet iedereen een beoordeling kan geven over hun reis.
In totaal hebben wij 3293,07 euro betaald voor deze reis.
Hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen.
Met vriendelijke groeten,
Bijlage:
- Reactie Tui
- Foto's kamer
-Advertentie hotel op de site van Tui