Terug

Misleidend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: Belvilla

15/07/2021

Ik was op zoek naar een weekendverblijf voor een bepaald weekend. Ik zocht op exacte data en kreeg van Belvilla verschillende huizen voorgesteld. Ik wou er snel bij zijn en heb meteen een van de voorgestelde huizen geboekt en betaald. Echter, in de bevestigingsmail zie ik dat de data anders waren dan degene die ik had ingegeven. Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met Belvilla en zij meldden mij dat waarschijnlijk mijn gekozen data niet meer gingen en dat een dag later wel nog ging, dat ze dat dan automatisch voorstellen en dat ik door te boeken heb goedgekeurd. Ik zei hen dat dit zeker niet de bedoeling was, want 1 dag later is niet haalbaar omwille van ons werk en ik vroeg of ik nog kon annuleren of omboeken, letterlijk binnen de paar uur na boeking. Annuleren zou mij €617 kosten en omboeken een €320, bovenop de nieuwe boekingskosten. Ik vroeg hen of er echt niets anders mogelijk was, want ik had letterlijk net de boeking gedaan, er was nog door niemand enige schade geleden. Ik stelde zelfs voor of ik niet gewoon een ander verblijf mocht boeken of contact mocht opnemen met de eigenaar om te kijken of er toch niks mogelijk was. Echter, Belvilla liet mij net weten dat ze niet meedenken voor een oplossing, dat ik de gegevens van de eigenaar niet krijg en dat ik sowieso de volle pot verschuldigd ben. Wat mij vooral stoort is dat ik zoek op een exacte datum, dat mij een verblijf wordt voorgesteld dat, zodra ik dan boek, plots een dag opschuift zonder dat ik zelf heb aangegeven dat ik dat wil. Dat daarenboven ik onmiddellijk bij het zien van de bevestiging contact opneem en probeer een billijke oplossing te zoeken en men mij alsnog €620 wil laten betalen voor de annulatie, dat vind ik volledig buiten proportie. Ik vind dit misleidend. Als ik zoek op exacte data en Belvilla stelt mij een verblijf voor, ga ik ervan uit dat dat verblijf beschikbaar is. Als Belvilla dan alsnog de data verandert, dan verwacht hier expliciet toestemming voor te moeten geven met een extra waarschuwing. Ik zou graag alsnog annuleren en ben bereid een administratieve kost te betalen van €50. Gezien de misleidende manier waarop men mij heeft doen boeken en gezien mijn reactiesnelheid (binnen enkele uren na ontvangen van bevestiging), vind ik dit niet meer dan een billijke regeling.

Berichten (1)

Belvilla

Naar: J. D.

15/07/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform