Terug

Misleidend reclame

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. B.

Naar: Proximus

06/03/2025

Geachte mevrouw/heer, Vorige maand ben ik een Proximus shop binnengelopen en 2 iPhone 15 op afbetaling genomen. Op de reclame spreken ze van 35€ per maand met abonnement, we hadden reeds een abonnement met ons 4 van elk 15€ namelijk mobiel flex S. Voor het nemen van de iPhone moesten de 2 abonnementen verzwaard worden naar mobiel flex M, m.a.w. van 15€ naar 21€ Dus nu betaal ik 35€ x2 + 21€x2 = 112€ in totaal Ik noem dit misleidend reclame want ik veronderstelde dat de 35€ all in was In bijlage vinden jullie ons factuur van 246,99€ incl nog 69€ van abonnement maand februari… Ook screenshot van de reclame Met vriendelijke groeten, Barbarotta Orazio Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Berichten (1)

Proximus

Naar: O. B.

11/03/2025

Beste, Het spijt ons ten zeerste dat uw recente ervaringen met ons niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. Vervolgens spijt het ons ook dat onze collega's in de shop niet duidelijk genoeg hebben kunnen uitleggen hoe je de aankoop moet interpreteren. Via onze website kan je een simulatie maken, zelfs vrij accuraat als je inlogt als klant. Dan krijg je te zien: *eenmalige kost *prijs van je abonnement *Dataoptie ?GB : dit is de afbetaling van het gekochte toestel, in ruil voor aankoop van het toestel op afbetaling krijg je extra data. Hoe duurder je dataoptie hoe meer extra GB... de dataoptie wordt ook bepaald aan hand van prijs van een toestel; een goedkoop toestel heeft een lage dataoptie. Op de 2 abonnementen is reeds een korting van 5 euro toegekend. Als extra commerciële geste wordt er op de telefoonlijn ook nog eens 5 euro korting gedurende 12m ingeleid. We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest, Tina Connect with us on: ===== Received from klachten@test-aankoop.be on 2025-03-06-12.45.38.000000 ====== ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Ref. [THREAD_ID:1921016925009]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform