Terug

Misleidend en onbeschoft

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: VANDEN BORRE

29/01/2024

Beste,Zoals vele elektronicawinkels verkoopt Van den Borre onder andere televisies in winkels en online. Indien iemand een smart tv wil aanschaffen kan men gebruik maken van de website filter “smart tv” waar enige opties ja of nee zijn.Zo dacht ik een smart tv gereserveerd te hebben via website en kon ik deze na amper 30 minuten ophalen in de filiaal van Korbeek-lo/Kessel-lo.Echter heb ik thuis mogen ondervinden dat deze smart tv van Philips (model van 2023 voor €199,00) geen mogelijkheid biedt tot installatie van de gangbare apps zoals VRT Max, VTM Go of Disney+. Zo kon ik enkel kijken naar Netflix alsook tal andere apps van over de hele wereld.Eerste werkdag erna stond ik terug met deze televisie in de winkel in de hoop deze te wisselen voor een ander model (mits bijbetaling indien nodig).Eerst wou men deze niet aannemen omdat reservatie online gelijk staat aan aankoop in de winkel en dus is de winkel wettelijk niet verplicht om deze terug te nemen/te wisselen.Gelukkig wou de manager een commerciële geste doen en deze alsnog in te wisselen voor een duurder model of een cadeaubon.Een van de verkopers toonde mij enkele modellen maar wist zelf niet welke modellen ‘smart genoeg’ waren om de bovenstaande apps te ondersteunen.Toen ik meer info vroeg naar een ander model (duurder dan initieel aankoop) kreeg ik niet meer info dan: ‘deze is slecht’. Nadat ik nogmaals gevraagd heb naar de reden waarom dit model zo slecht is, zei de verkoper simpelweg dat ik evengoed met mijn reeds aangekocht toestel (dat ik wou inruilen) naar huis kon.Hierna is de verkoper omgedraaid, negeerde mijn poging om hem beleefd met ‘meneer’ aan te spreken en ging naar de kassa.Wanneer ik hem aan de kassa aansprak over zijn gedrag wou hij niets terugzeggen en werd ik genoodzaakt om te vragen naar de filiaalverantwoordelijke.Gelukkig heeft hij mij de nodige uitleg gegeven alsook een ander toestel verkocht.Ik moet zeggen dat ik nog nooit zulk onbeschoft (dit is ver voorbij klantonvriendelijk) gedrag meegemaakt heb in een commerciële zaak. Niet alleen wordt de klant niet correct ingelicht over de opties van de toestellen (duidelijk zijn er verschillen tussen de smart tv’s) maar kende de verkoper die mij eerst hielp er ook niets van.Allerliefst had ik na dit gedrag mijn geld terug (€199,00)maar dit kon niet en moest ik wel een ander toestel kopen bij Van den Borre (€275,00).Ik kan met zekerheid zeggen (en hoop anderen hierdoor te waarschuwen) dan ik nooit meer klant zal zijn in deze winkel.Kyryl Berezin

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: K. B.

05/02/2024

Beste ,Bedankt voor je e-mail.Het spijt me om te horen dat je niet tevreden bent.Ik breng de verantwoordelijke dienst op de hoogte.Mijn collega's zullen uitzoeken wat er fout is gelopen en het nodige doen om dit in de toekomst te vermijden.Nogmaals bedankt dat je de tijd nam om ons dit te vertellen. Je opmerkingen laten ons toe onze service te verbeteren.Vriendelijke groeten,VanessaConsumentendienst02 334 00 00Vanden Borre - Voor 't leven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform