Beste,
Op 18 juni 2025 bezocht ik als geïnteresseerde consument website Reizendeals.nl, met de bedoeling om informatie op te vragen over een mogelijke reis naar Mallorca. Ik wilde oriënteren, niet boeken.
Tot mijn grote verbazing ontving ik kort daarna een bevestigingsmail voor een boeking, gevolgd door een factuur ten bedrage van €5.032. Volgens Reizendeals zou ik op een knop hebben geklikt waarmee ik akkoord ging met een boeking en een betaalverplichting, maar ik kan mij dat niet herinneren en heb zeker geen bewuste handeling gesteld waarmee ik expliciet een overeenkomst wilde aangaan. Mijn intentie was puur informatief.
Vervolgens werd mij gemeld dat er bij pakketreizen met vaste vertrekdatum geen herroepingsrecht zou gelden, en dat ik ofwel het volledige bedrag moest betalen binnen vijf dagen, ofwel 35% annuleringskosten verschuldigd zou zijn (€1.761,20). Dit acht ik onredelijk en onrechtmatig.
Een overeenkomst komt pas tot stand indien er sprake is van een duidelijke, bewuste en ondubbelzinnige instemming met het aanbod. Die was er in mijn geval niet.
Bovendien constateer ik dat essentiële informatie, zoals bestemming, prijs, datum, luchthaven en het feit dat het om een verrassingsreis ging, niet vooraf helder werd getoond, en pas ná afronding van het proces zichtbaar werd.
Ik ben zeker niet de enige klant die dit meemaakt. Uit meerdere negatieve klantenreviews blijkt dat mensen zich op soortgelijke manier misleid voelen.
Ik weiger zowel de factuur als de opgelegde annuleringskosten te betalen, aangezien er naar mijn mening geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen. Ik wens hierbij gebruik te maken van mijn herroepingsrecht. Wilt u mij hierbij helpen aub?