Terug

misbruik van vertrouwen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Mobilae (Practicomfort)

20/03/2023

beste ,op 21 januari 2022 werd er een traplift geïnstalleerd door de firma Mobilae bij mijn schoonmoeder. Netjes en proper gedaan.Op 24 januari 2022 controle installatie, uitleg en werking door de adviseur.( Naam bekend op contract ) Goede uitleg .Dan begint zijn verkooptechniek en ons probleem, hij biedt ons een levenslange garantie basic aan voor 340 € voor 2 jaar. Ik vind dat veel geld omdat er een wettelijke verplichting is van twee jaar fabrieksgarantie. Hij zegt , het wordt dan heel gemakkelijk voor jullie , alle afspraken worden automatisch geregeld en je moet je geen zorgen maken voor 2 jaar. Ok wij stemmen toe.Op 25/11/2022 komt de onderhoudsman de eerst keer langs. Alles goed verlopen, +/- 20 binnen geweest.Op 23/01/2023 krijg ik een factuur van het garantiecontract 2023 aan voor 355 €. Dit vind ik al vrij snel.Wij waren zeer verontwaardigd mits ons verteld was dat we een contract hadden voor 2 jaar.Terug kijkend naar naar ons contract staat er op :jaarlijkse vooruitbetaling. Dit hadden we niet gezien en het ging ook wel razend snel bij de ondertekening.Dit is ons niet verteld anders hadden we dat zeker niet genomen.M.a.w 340 € voor 2022 + 355 € voor 2023 is 695 € voor 2 onderhoudsbeurten van +/- 20 min.Voor een nieuwe traplift waar niets aan is en met een wettelijke fabrieksgarantie van 2 jaar is dit toch wel veel geld.Eigenlijk verkopen ze gewoon 2 onderhoudsbeurten voor 2 jaar voor 695 €.En voor mijn schoonmoeder van 82 j. met een klein pensioen is dit toch wel heel veel geld.Wij vinden dit toch wel misbruik van vertrouwen.Ik heb denk eind januari 2 x contact op genomen ( dienst en service ) met mobilae maar omdat de juiste contactpersoon niet aanwezig was zouden ze mij terug contacteren. Dat is niet gebeurd.Op 17/02/2023 heb ik maar terug zelf contact op genomen. De vrouw aan de lijn was in begin nogal vrij agressief in haar taal en verhaal. Ik heb haar gezegd dat ze eens rustig moest luisteren naar mijn verhaal. Ze kon toen ook wel begrijpen dat dit in ons geval toch wel veel geld was. Ik heb haar gezegd dat ik het contract van 2023 niet ging betalen. Ze vertelde mij dat ik het probleem via mail moest bevestigen. Is dezelfde dag nog gebeurd. Ik heb hiermede ook het contract op gezegdIk hoopte op een positieve reactie, maar hier is geen reactie op gekomen.Op 15/03/2023 krijg ik een laatste aanmaning om het bedrag dringend te betalen anders wordt het dossier overgemaakt aan een incassobureau.Dit kan ik mijn schoonmoeder van 82 j. niet aandoen.Dit heeft ze nog nooit mee gemaakt.Ik heb het bedrag getaald.Ik vind dit een vreemde manier van werken en heb het gevoel dat hun diensten naast elkaar werken in plaats van met elkaar. Ik had zeker nog een mail terug verwacht en ik vind de verkooptechniek die zij hanteren niet kunnen.Deze mag intern zeker besproken worden want ik ben zeker niet de enige.Dit is toch wel een erge misbruik van vertrouwen.Ik hoop nog op positieve reactie en een terugbetaling van het tweede bedrag


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform