Terug

Misbruik van indexering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. E.

Naar: AG Insurance

20/11/2025

Beste AG, Ik ben sinds 2018 een trouwe klant, ik heb nog nooit een verzekering nodig gehad, maar ik zie dat jullie de verzekeringspremie jaarlijks indexeren zonder mij daarvan op de hoogte te stellen, ook al heb ik geen enkel incident gehad. Ik bedoel de verzekering. Elke keer verhogen jullie de premie zonder mij daarvan vooraf op de hoogte te stellen. Vandaag vertelde mijn makelaar mij het ongelooflijke nieuws dat jullie de premie verhogen op basis van indexering, net zoals salarissen en werkloosheidsuitkeringen worden geïndexeerd. Ik vind dit een ongelooflijke reden. Maar toch verhogen jullie de premie. Is dat normaal? Over 12 maanden ontvangen jullie 660 euro. Waarvoor? Ik wacht op een antwoord van jullie voordat ik besluit om naar een andere verzekeringsmaatschappij over te stappen. grts, Ilie

Berichten (6)

AG Insurance

Naar: I. E.

21/11/2025

Geachte heer, geachte mevrouw Ik meld u goede ontvangst van uw bericht van 20 november 2025. Ik heb hiervoor een klachtendossier geopend onder de referte “AG03039/CO3”. Ik zal de nodige informatie inwinnen over dit dossier en zal nadien deze zaak onderzoeken. Ingevolge de strenge privacy bepalingen, zal ik het antwoord rechtstreeks overmaken aan dhr. Enache. Met vriendelijke groeten Frank Customer Complaints www.ag.be Follow us on:

AG Insurance

Naar: I. E.

25/11/2025

Geachte heer, geachte mevrouw Ik kan u hiermee bevestigen dat de klant zonet een antwoord ten gronde ontving. Met vriendelijke groeten Frank Customer Complaints www.ag.be Follow us on:

I. E.

Naar: AG Insurance

25/11/2025

Beste Frank, Ik wil je laten weten dat ik tot eind december zal betalen en dat ik vanaf januari 2026 helaas afscheid van je zal nemen. Ik kan geen klant zijn van een bedrijf dat totaal onbetrouwbaar is en naar eigen goeddunken jaarlijks de tarieven verhoogt, Met vriendelijke groeten, Ilie Enache

AG Insurance

Naar: I. E.

25/11/2025

Beste Dhr. Enache heeft inmiddels reeds meerdere antwoorden ten gronde ontvangen. Hierbij werd hem meermaals meegedeeld hoe hij de contracten rechtsgeldig kan opzeggen. Met vriendelijke groeten Frank Customer Complaints www.ag.be Follow us on:

I. E.

Naar: AG Insurance

25/11/2025

Beste Frank, Het contract kan worden opgezegd met ingang van 1/01/2026. (zie bijlage aub) grts, Ilie Enache

AG Insurance

Naar: I. E.

25/11/2025

Geachte heer, geachte mevrouw Dhr. Enache heeft aangegeven dat hij de opzeg rechtsgeldig en dus via aangetekend schrijven zal doen. Eens deze opzeg ontvangen wordt, zal het nodige tot stopzetting van de contracten doorgevoerd worden. Met vriendelijke groeten Frank Customer Complaints www.ag.be Follow us on:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform