Terug

Minnelijke Schikking Zelfscan 23-08-2025

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. J.

Naar: AH - Albert Heijn

05/09/2025

Geachte heer/mevrouw, Hierbij dien ik een klacht in over de minnelijke schikking van €141 die ik op 23-08-25 in uw filiaal te Brasschaat bij de zelfscan heb moeten betalen. Ik doe al meer dan vijf jaar wekelijks boodschappen bij Albert Heijn en besteed makkelijk enkele duizenden euro’s per jaar. In al die tijd heb ik steeds netjes alle steekproeven doorstaan en nooit enig probleem gehad. Het is voor mij dan ook pijnlijk dat er nu voor het eerst iets misging. Op 23-08-25 ben ik in alle haast en met mijn gedachten elders oprecht vergeten om zeven artikelen te scannen. Ik begrijp dat dit, omdat het om meerdere producten ging, de indruk kan wekken van oneerlijk gedrag. Toch wil ik benadrukken dat dit absoluut niet de bedoeling was en dat het volledig onopzettelijk is gebeurd. Sterker nog: onder de vergeten artikelen zaten zelfs twee verschillende soorten groenten die ik netjes had gewogen en voorzien van een sticker. Dat toont wel aan dat ik ervan overtuigd was dat alles correct gescand was. Mijn verbazing was dus minstens zo groot toen de steekproef het tegendeel aantoonde. Ik heb dit ook meteen uitgelegd aan de supervisor, die op de bon van de minnelijke schikking heeft genoteerd dat ik uitdrukkelijk verklaarde dat het om een vergissing ging. Toch werd ik vervolgens gedwongen om ter plekke €141 te betalen. Daarbij kreeg ik te horen dat dit verplicht was en dat ik de winkel anders niet mocht verlaten en de politie erbij zou worden gehaald. Onder die druk had ik geen andere keuze dan te betalen, ook al was ik het er niet mee eens. Ik wil hierbij benadrukken dat ik nooit bewust producten achterhoud en dat ik al jarenlang een loyale klant ben. Het lijkt mij dan ook buiten proportie om zo'n hoge boete op te leggen voor een menselijke fout. Ik verzoek u dan ook om mijn situatie opnieuw te beoordelen en de betaalde €141 terug te storten. Ik vertrouw erop dat Albert Heijn, als klantgerichte organisatie, dit serieus zal bekijken en tot een redelijke oplossing zal komen. Met vriendelijke groet, Dominique

Berichten (1)

D. J.

Naar: AH - Albert Heijn

23/09/2025

Goedendag AH, Graag ontvang ik een oplossing van jullie. Wachtend op een reactie. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Dominique

Bemiddeling door Testaankoop 24 september 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform