Terug

Minderwaardige voeding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

E. V.

Naar: Carrefour Belgium

20/02/2025

Woensdag 19/2 ging ik winkelen bij Carrefour St. Denijs Westrem omwille dat ze daar nog een verstoog VIS hebben. De viskeuze was eerder beperkt want de pijlinktvis was er niet waardoor ik genoodzaakt was om een zak uit de diepvries te nemen, die niet te vergelijken is met het verse spul. Dan maar een gefileerd stuk kabeljauw . Thuis merkte ik meteen dat deze kabeljauw aan het ontbinden was. Deze viel letterlijk uit elkaar, wat erop duidt dat de versheid ondermaats is. Bovendien was deze kabeljauw kledder nat. Noch natter dan de vis die ingevroren wordt, met dat verschil dat je op de diepvriesverpakking het netto product uitgelekt en de hoeveelheid water erop kan lezen. Puur boerenbedrog! Een ander boerenbedrog zag ik bij de verpakking van gerookte helbot die ik er kocht. Deze verpakking en de gemetalliseerde kartonnen kaart waarop de vis ruste leek me doordrongen van een vloeistof waardoor de gehele verpakking er zwaar woog, wat allemaal extra gewicht is waarvoor je betaald. De mergez worstjes gaven ik de pan een bijzondere stank af, die mijn eetlust direct insnoerde. Echt een vieze geur Ik dacht welk schap hebben ze daarin gedraaid? Maar misschien kon de smaak me overtuigen., want ik ben tenslotte wel een liefhebber van dit soort worstjes. Na twee happen hebben we met alle tafelgenoten besloten deze rotzooi in de vuilnisbak te kappen. Ik ben echt misnoegd en teleurgesteld van mijn aankopen bij Carrefour. Ik voel me opgelicht en respectloos behandeld. Ik zou eer niet rouwig om zijn mocht ook deze keten zijn deuren sluiten in navolging van Makro

Berichten (2)

Carrefour Belgium

Naar: E. V.

20/02/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - Isabel G. (Carrefour) 20 feb 2025 19:01 CET Beste Eva Verhoye, Via uw consumentenbox hebben wij uw melding over drie van onze producten ontvangen en betreuren dat deze niet aan uw verwachtingen voldoet. Weet dat wij uw feedback waarderingen en elke kwaliteitsklacht onderzoeken. Daarvoor hebben we echter aanvullende informatie nodig. Zou u ons volgende informatie kunnen bezorgen? Streepjescode Vervaldatum Lotnummer eventueel foto van het probleem Kasticket of Bonuskaartnummer Deze aanvullende informatie is cruciaal om een nauwkeurig onderzoek naar de oorzaak van het incident uit te voeren. Deze informatie kan helpen bij het identificeren van specifieke problemen, trends of patronen die hebben geleid tot het voorval. Door alle relevante details te verzamelen, kunnen we een grondige analyse uitvoeren en passende maatregelen nemen om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen. Voor een vlotte afhandeling is het ook handig dat u ons uw mailadres communiceert zodat wij u verder rechtstreeks op de hoogte kunnen houden. Wij danken u alvast voor uw medewerking, Isabel Klantendienst Carrefour Belgium Je aanvraag №1878704 Onderwerp : QS - uw aankoop van vis en merguez @@REF_ID@b0688957ee2ef77bce@REF_ID@@ Beschrijving : Beste Eva Verhoye, Via uw consumentenbox hebben wij uw melding over drie van onze producten ontvangen en betreuren dat deze niet aan uw verwachtingen voldoet. Weet dat wij uw feedback waarderingen en elke kwaliteitsklacht onderzoeken. Daarvoor hebben we echter aanvullende informatie nodig. Zou u ons volgende informatie kunnen bezorgen? - Streepjescode - Vervaldatum - Lotnummer - eventueel foto van het probleem - Kasticket of Bonuskaartnummer Deze aanvullende informatie is cruciaal om een nauwkeurig onderzoek naar de oorzaak van het incident uit te voeren. Deze informatie kan helpen bij het identificeren van specifieke problemen, trends of patronen die hebben geleid tot het voorval. Door alle relevante details te verzamelen, kunnen we een grondige analyse uitvoeren en passende maatregelen nemen om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen. Voor een vlotte afhandeling is het ook handig dat u ons uw mailadres communiceert zodat wij u verder rechtstreeks op de hoogte kunnen houden. Wij danken u alvast voor uw medewerking, Isabel Klantendienst Carrefour Belgium Nog vragen? Bel gratis onze Klantendienst van maandag tot zaterdag van 8u30 tot 19 uur 0800 9 10 11 This e-mail and any attachment are confidential and intended solely for the use of the individual to whom it is addressed. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. Unauthorized publication, use, dissemination, forwarding, printing or copying of this e-mail and its associated attachments is strictly prohibited. [L2XJGR-YRGVJ]

E. V.

Naar: Carrefour Belgium

21/02/2025

Denk je dat consumenten begaan zijn met al deze bijkomstige vragen die eigenlijk een drogreden zijn om een klacht verder af te handelen? U vraagt: aanvullende informatie. - Streepjescode : 2 van de drie producten hebben geen enkel nut bij het achterhalen van een streepjescode: niet bij kabeljauw, verpakking van de vieze wordt weggegooid, Bij de gerookte helbot gaat het globaal over de de verzwarende verpakking. - Vervaldatum: niet te achterhalen bij de kabeljauw, de andere producten werden door mij daarop gecheckt en waren niet vervallen. Bij de helbot heb je aan de vervaldatum niks als het over de verpakking zelf gaat en niet over het product. - Lotnummer: niet te achterhalen en ook bij de helbot niet van toepassing - eventueel foto van het probleem. Nee geen foto en ook geen analyse van het Lab. Nog zaken waarmee u mij extra wil gaan belasten? - Kasticket of Bonuskaartnummer. Ik zie geen relevantie om daar de kwaliteit te kunnen mee onderzoeken Deze aanvullende informatie is cruciaal om een nauwkeurig onderzoek naar de oorzaak van het incident uit te voeren. Cruciaal om mij niet te willen geloven op mijn woord. Voor de rest is het simpel: de vis was niet vers en kleddernat. Ik zal er een filmpje over maken op tik tok, zodat anderen consumenten kunnen volgen. Deze informatie kan helpen bij het identificeren van specifieke problemen, trends of patronen die hebben geleid tot het voorval. Het is vrij simpel het gaat over het aanbieden van ondermaatse kwaliteit en bedrieglijke praktijken die jullie al veel te lang doen zoals producten verzwaren door water of door verpakkingsmateriaal en het gebruiken van goedkoop vlees en kruiden voor bereidingen en het verkopen van gefileerde vis dat te lang is blijven liggen. Door alle relevante details te verzamelen, kunnen we een grondige analyse uitvoeren en passende maatregelen nemen om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen. Voor een vlotte afhandeling is het ook handig dat u ons uw mailadres communiceert zodat wij u verder rechtstreeks op de hoogte kunnen houden. dhr.didier.de.buck@gmail.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform