Terug

Minderjarige contractueel verbonden voor 1 jaar

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Basic-Fit

05/11/2022

Beste, onze 15 jarige zoon tekende op 31/7/2022 een document om te kunnen fitnessen. Mondeling werd ‘een abonnementje om te sporten in de zomer’ verkocht voor 40€ en 20€ per maand (eerste maand 30€) … Tijdens het schooljaar zit onze zoon op internaat waardoor hij geen gebruik kan maken van deze sportfaciliteiten waardoor hij zeker en vast geen engagement voor een jaar zou zijn aangegaan. Hij werd dus niet correct/ volledig ingelicht dat hij zich voor meer dan een 1 jaar verbond met dit fitnesscentrum zonder mogelijkheid om op te zeggen. Het is te zeggen … op 30/8/2022 heeft hij dit abonnement opgezegd waar we op 1/9/2022 bevestiging van kregen met als einddatum 13/8/2023!? De mogelijkheid tot opzeggen is er blijkbaar wel mits extra betaling van 30€, maar de maandelijkse bedragen van 20€ blijven dus verder van zijn rekening afgaan…Dus enkele keren fitnessen (helaas is hij slechts 2 keer gegaan) bij Basic-Fit zal onze minderjarige zoon 340€ kosten!?!?!Een van zijn vrienden (een 14 jarige) heeft nog geen bankkaart en mocht uiteraard niet cash betalen voor dit abonnement… waardoor onze zoon ook nog zijn abonnement betaalde met zijn bankkaart…Op 14/9/2022 probeerden we via mails die onze zoon kreeg van Basic-Fit om contact op te nemen met de organisatie maar kregen uiteraard geen gehoor…Juridisch zal alles vast en zeker goed geregeld zijn. Maar minderjarigen zo behandelen kan toch op geen enkele manier als correct gezien worden.Kunnen minderjarigen (<16jaar) zich rechtsgeldig verbinden voor een dergelijk contract? Kan je voor een contract dat je hebt opgezegd nog zo lang verder lidgeld moeten betalen?En… ook al is dit juridisch goed geregeld: hoe kan je als organisatie en werknemers achter dergelijke misleidende praktijken staan en erger nog eraan blijven meewerken!? Blijkbaar zijn wij zeker en vast niet de enigen die met deze praktijken geconfronteerd worden maar blijft dit gewoon verder gaan… Wij hopen in de eerste plaats gehoord en te woord gestaan te worden door Basic-Fit. Niet via automatische antwoorden! Daarnaast hopen we tot een akkoord te kunnen komen om de verdere betalingen stopgezet te zien worden en een terugbetaling van de bedragen die nog betaald zijn sinds de opzegging van het contact en betaling van 40€ hiervoor!

Berichten (1)

Basic-Fit

Naar: A. C.

05/11/2022

We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 09809526 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform