Terug

Mijn vast contract werd opgezegd door luminus zelf

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. C.

Naar: Luminus

29/12/2022

Beste , op 1 februari heb ik ingetekend bij luminus voor een elektriciteitscentrale genaamd Comfy Shine. Dit is een vast contract van onbepaalde duur. Groot was mijn verbazing toen ik op 1 december een mail toegestuurd kreeg door luminus met de melding: De huidige context van uitzonderlijk hoge en erg wisselvallige marktprijzen voor energie hebben het voor ons als leverancier momenteel onhoudbaar gemaakt om vaste tarieven te kunnen aanbieden. We passen je vast tarief daarom aan naar een variabel tarief, Luminus Comfyflex. Groot is mijn verontwaardiging toen ik vanavond 29/12/2022 op het nieuws vernam dat Luminus als eerste energieleverancier terug vaste contracten aanbied. Heb telefonisch contact opgenomen met Luminus en de dame vertelde me al lacherig dat ik de kleine lettertjes moet lezen , dat dat heel belangrijk is. Inderdaad in de algemene voorwaarden onder 4.4 staat dat Luminus een vast contract ten alle tijden ongedaan kan maken. Is dit nu geen consumentenmisleiding nadat ze nu in alle media met grote sier gaan verkondigen dat zij een vast contract als eerste aanbieden ? Kan Luminus zomaar zonder wanbetaling of dergelijke mijn vast contract zomaar opzeggen?Met vriendelijke groetenBenjamin Crabbé

Berichten (1)

Luminus

Naar: B. C.

21/04/2023

Beste heer CrabbeNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 21/04/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform