Terug

Mijn perfect onderhouden printer is nu DEFECT door uw huismerk.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

J. R.

Naar: 123inkt.be

01/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 23/07/2023 kocht ik een Epson WorkForce WF-7840DTWF printer bij u voor €260,50. Ik heb ALTIJD originele cartridges gebruikt en secuur onderhoud uitgevoerd. In 2 jaar slechts 7968 afdrukken gemaakt. Op 3/5/2025 bestelde ik zoals altijd originele Epson cartridges. Op 4/5 om 14:27 belde uw verkoper (+31 294314010) om mij over te halen deze te annuleren en uw huismerk te kopen. Hij beweerde valselijk dat "123inkt de rechten van Epson heeft om identieke cartridges te maken". RESULTAAT: Mijn perfect onderhouden printer is nu DEFECT door uw huismerk. Zwart print niet meer (ook niet met originele cartridges) Kan geen documenten/verzendlabels/foto's printen 8 uur verloren aan troubleshooting Veel verspilde afdrukken door 10x printen voor leesbaar resultaat MISLEIDING EN STRUCTUREEL PROBLEEM: U belt actief klanten om hen weg te lokken van originele cartridges Mijn zus had in 2024 EXACT hetzelfde (HP printer vernield) Dit is een patroon van misleidende verkoop 123INKT WEIGERT TE REAGEREN: 29/6: Urgente klacht gestuurd 30/6: U antwoordt bewust op ANDERE mail om verwarring te creëren 1/7: Nog steeds GEEN reactie IK EIS: Nieuwe printer ter vervanging (gelijkwaardig aan WF-7840DTWF) Terugbetaling alle kosten: €253,15 Schadevergoeding 8u werk: €400 Stop misleidende telefonische verkoop Totaal: €653,15 + nieuwe printer Een zorgvuldig onderhouden printer met < 8000 afdrukken hoort NIET defect te raken door cartridges! Ik vraag u daarom om binnen 48 UUR het bedrag van €653,15 + een nieuwe printer te leveren.

Berichten (2)

123inkt.be

Naar: J. R.

07/07/2025

Beste Jürgen Rogge, Het spijt ons te vernemen dat u niet tevreden bent. Wij hebben uw vraag in behandeling genomen. Onze excuses voor de langere wachttijd op uw e-mails. Vandaag heeft u een e-mail mogen ontvangen, de printer zal worden opgehaald voor aanvullend onderzoek. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben, dan helpen wij u graag verder. Vriendelijke groeten, Het team van 123inkt On Tue, 1 Jul at 6:00 PM , Klachten klachten@test-aankoop.be wrote: U ontvangt niet vaak e-mail van klachten@test-aankoop.be. Onek waarom dit belangrijk is ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 658409:1879431

J. R.

Naar: 123inkt.be

07/07/2025

Geachte, Zie hierbij mijn antwoord op beide mails: Geachte mevrouw Spruyt, Ik bevestig ontvangst van beide mails en de ophaling op 10 juli tussen 12:00-17:00. VOOR TEST-AANKOOP TER INFO 123inkt heeft vandaag (7/7) eindelijk gereageerd met een ONACCEPTABEL voorstel: Bij niet-herstelbare schade: slechts een refurbished (tweedehands) toestel Weigering schadeclaim van €653,15 Aanbod van nieuwe huismerk cartridges met korting (dezelfde die mijn printer vernielden!) Dit terwijl het onderzoek nog moet beginnen! WAAROM DIT ONACCEPTABEL IS 1. REFURBISHED ≠ GELIJKWAARDIG Ik kocht een NIEUWE printer die perfect werkte UW product beschadigde hem na misleidende verkoop Een tweedehands toestel is GEEN faire compensatie 2. VOORBARIG OORDEEL Hoe kunt u de schadeclaim afwijzen ZONDER de printer onderzocht te hebben? Dit toont kwade trouw. 3. BEWIJS VAN SCHADE Door uw schuld moest ik vandaag een noodoplossing kopen: Brother HL-L2400DWE laserprinter: €100,85 Dit is DIRECTE schade door uw defecte product Bewijs dat ik dringend moest kunnen printen MIJN ONVERANDERDE STANDPUNT Bij niet-herstelbare schade accepteer ik ALLEEN: NIEUWE printer (gelijkwaardig WF-7840DTWF) OF volledige creditering €260,50 + schadevergoeding Schadeclaim: Nu €754 (was €653,15 + €100,85 noodprinter) Huismerk: NOOIT meer. Alleen originele Epson. VOOR DE OPHALING Ik zal: Printer zorgvuldig verpakken met foto's TEST-nummer vermelden Alle gevraagde info bijvoegen 8 cartridges meegeven (zoals eerder gemeld) Ik begrijp dat u, mevrouw Spruyt, alleen communiceert wat de directie beslist. Maar deze beslissing is onredelijk en toont geen respect voor de consument. Test-Aankoop wordt volledig geïnformeerd over dit dossier. Met vriendelijke groet, Jürgen Rogge PS: Een refurbished toestel of "waardevermindering" voor een door jullie veroorzaakt defect is juridisch onaanvaardbaar.

Bemiddeling door Testaankoop 24 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform