Beste, Op 01/02/21 ontving ik een e-mail van Paypal dat mijn betaling van 175,76 EUR (204,05 USD) succesvol naar 'Ryan McFarland-Bauer' is overgeschreven. Ik dacht eerst dat dit een spam-mailtje was maar na het controleren van mijn account was dit tot mijn verbazing toch gebeurd. Ik had paypal al een aantal weken niet gebruikt en mijn account niet geopend. Ook ken ik deze persoon in kwestie niet. Meteen heb ik deze betaling dan ook geclaimd als 'ongeautoriseerd'. De dag erna kreeg ik een automatisch antwoord op deze claim dat Paypal dit 'Grondig onderzocht heeft en dat deze betaling WEL geautoriseerd door mij was'. De dag erna heb ik meteen naar mijn bank gebeld, naar cardstop, de fraude dienst en een afspraak gemaakt bij de politie waardoor ik in bezit ben van een Proces verbaal. Ik heb daarna blijven proberen met Paypal in contact te komen met zeer weinig resultaat. Wanneer ik hun e-mails stuurde, dan kreeg ik geen antwoord. Als ik hun een chat verstuurde via de site zelf kreeg ik een geautomatiseerd bericht terug waar ik totaal geen baat aan had. Eenmaal mijn kaart geblockeerd was kon Paypal ook geen domicilëring meer krijgen van het bedrag dat ik hun schuldig ben. Na een paar dagen werd ik gebeld door een Paypal medewerker. Ik legde deze persoon alles uit en hij antwoorde zeer onbeschoft dat het niet hun fout is dat ik geen goeie anti-virus heb en dat ik hun gewoon moet betalen. (Wat ik dus wel heb, ik heb Kaspersky op elk electronisch apparaat). Op 13 maart kreeg ik een mail & brief van INFOSCORE dat Paypal de schuldvordering aan hun heeft doorgegeven. Ik moet nu dus dit bedrag storten aan InfoScore. Direct hebt ik e-mails gestuurd met alle uitleg en hun antwoorden waren net als bij Paypal, copy-paste zonder enige hulp, alsof ze mijn mails niet eens lazen. Uiteindelijk heb ik gebeld naar Infoscore en legde (nogmaals) alles uit en ik kreeg als uitleg Paypal heeft je claim afgewezen dus je moet het betalen of er is sprake van een deurwaarder. Ik vind het schandalig hoe Paypal & infoscore mij behandeld.Die betaling is 100% ongeautoriseerd, waarom zou ik anders al die stappen ondernomen hebben? Hun reden is dat ik hun overeenkomsten heb geaccepteerd bij het aanmaken van een profiel Dat klopt inderdaad. Maar als een site als Paypal zo onveilig is, dan is dit niet mijn fout, dan moeten zij het beter beveiligen, want ook IK legde vertrouwen bij hun. Ik weiger dit te betalen, dit is eerst diefstal door een hacker en nu door Paypal zelf. Ook belooft Paypal een goeie klantenservice, waar totaal geen sprake van is. Wat Paypal moet doen is dit bedrag terug eisen van de persoon waar het geld naartoe is verstuurd !