Terug

Miele vaatwasmachine defect na 5 maand gebruik

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: MIELE

25/06/2021

Wij kochten een vaatwasmachine geleverd op 21/01/2021. Machine is defect en we laten de hersteller van Miele komen.De hersteller kwam gisteren 24 juni langs en tot mijn grote verbazing zegt die dat ze onherstelbaar zou zijn wegens een lek in de stalen plaat die zou veroorzaakt zijn door zout die we er moeten indoen om de machine optimaal te laren werken! Het is een fabricagefout, want niet normaal dat een kwaliteitsproduct lekken zou vertonen na minder dan 6 maand gebruik. Ook voor roest kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden. Het toestel moet omwille van de aard van het toestel roestvrij zijn. Zoiets kan je verwachten van een obscuur Chinees merk, maar niet van een merk als Miele, die beweert topkwaliteit te leveren.Hersteller van Miele zei dat we maar op de verzekeraar moesten beroep doen ! Heb gezegd dat we dit niet zouden doen omdat de fout bij de fabrikant ligt en dat zij ons toestel moeten vervangen.Door die niet correcte afhandeling van de dienst na verkoop/herstellingen zitten we nu zonder vaatwasmachine. De hersteller gaf als enige oplossing mee, dat we maar een lek vullende oplossing bij Brico moesten kopen om dit lek zelf en voorlopig te dichten.Heb gisteren onmiddellijk een klacht bij Miele neergelegd, per telefoon. Wij kregen dan onmiddellijk via document RBE032400F de melding dat na onderzoek van de bestaande situatie bieden wij U graag het volgende Miele toestel aan Volledig integreerbare vaatwasserG 7590 SCVi K2O OS/CS.Tot mijn grote verwondering kreeg ik vandaag een mail waarin ze terugkomen op hun belofte en die terechte vervanging niet meer toestaan. Ook meegeven dat we dit product aankochten, specifiek omdat dit toestel door Testaankoop zelf werd aangeraden.

Berichten (1)

MIELE

Naar: K. V.

05/07/2021

Beste Test aankoop,Hartelijk dank voor uw bericht.Jullie werden op alle onze mailverkeerd in CC gezet naar de klant toe.Klant is van dag 1 op de hoogte dat het toestel niet wordt omgewisseld. Technieker heeft hem dat ter plaatste gezegd en vermeld.Er is een gat in de kuip + roest in de vaatwasser. Dit door zout. Er is zout naast een zoutvat gevallen en daardoor is er een gat + roest onstaan.Zoals jullie dit weten valt dit niet onder de wetelijke garantie. Dit is geen technische storing maar externe factoren of verkeerd gebruik van het toestel.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.Een fijne dag verder!Vriendelijke groeten,LouisyService Business SupportS.A. MIELE N.V.Z.5. Mollem 480 - 1730 Mollem Consumer02 4511616Tel 02 451 15 88Dealer02 4511500www.miele.beProfessional02 4511540


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform