Terug

Miele kookplaat overhit - terugname geweigerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: VANDEN BORRE

30/01/2023

BesteWe waren toe aan de vervanging van onze kookplaat en hadden na advies bij één van de Vandeborre winkels gekozen voor de inductiekookplaat van MIELE KM 7464 FR.De eigenschappen voldeden voor een installatie in onze bestaande keuken (conform de info van de website).We hebben finaal de aankoop gedaan via de Vandeborre webshop en deze werd door geinstalleerd op 21-dec door Vandenborre.1. Bij het gebruik stelde we volgende vast:- de onderliggende schuif geraakt verhit- het toestel viel plots uit zonder dat we dit konden resetten - hier is een video opname van2. We werden na contactopname met Vandeborre op 2-jan (op 31-12 niet bereikbaar) binnen de retour periode van 14 dagen na aankoop - doorverwezen naar Miele.3. Miele kon pas op 13 jan langskomen om het probleem te onderzoeken.4. Miele liet ons weten dat er een luchtuitstroom vooraan in de keukenkast nodig is om dit toestel te laten werken. - Dat staat nergens duidelijk vermeld en het werd ons niet gemeld bij de aankoop - Miele rekent ons daarbij een interventiekost aan van 100€ - Deze weigeren we te betalen om evidente redenen.5. De retouraanvraag op 13-1 werd door Vandeborre geweigerd omdat de bedenktijd van 14 dagen verlopen was6. We werden doorverwezen om een klacht te melden aan consumer@vandeborre.be. Mijn klacht van 14-1 werd niet beantwoord.7. Een status opvraag via Twitter op 22-01 meldt me dat er een dossier geopend is. Na nog een rappel heb ik nog steeds geen reactie gekregen.8. Het aangekochte artikel is niet bruikbaar. - We werden niet correct geïnformeerd over het product. - We hebben dit tijdig aan Vandenborre gemeld om in aanmerking te komen voor een retouraanvraag. - We hebben dus recht op terugbetaling.

Berichten (4)

VANDEN BORRE

Naar: S. V.

10/02/2023

Beste,Je hebt besloten om dit toestel aan te kopen via internet gebasseerd op de specificities die vermeld staan op onze website.De handleiding is ook op die zelfde pagina beschikbaar voor een nazicht voor aankoop. Zie pagina 64-67 waar de nodige uitleg staat.Daar staat de gegeven info van de Mieletechnieker duidelijk vermeld. Met andere woorden is de verluchting van de keukenkast vooraan niet voorzien voor dit toestel.Wanneer een toestel niet defect is of de oorzaak ligt aan de omgeveing en een interventie word aangevraagd valt dit niet onder de fabrieksgarantie en word dit aangerekend.Ik zal je hiervoor geen oplossing kunnen aanbieden. Vriendelijke groeten,VanessaConsumentendienst02 334 00 00www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -

S. V.

Naar: VANDEN BORRE

10/02/2023

BesteDit antwoord is niet correct.De tekst die je aanhaalt van de handleiding op pagina 68 is een "advies" voor het geval je eentussenbodem gebruikt. Er wordt geen tussenbodem gebruikt (zie bijlage).Verder is er meer dan de gevraagde minimumafstand tussen de onderkant van de kookplaat en de schuif- foto's zijn beschikbaar.De installatie is dus conform de installatiehandleiding gebeurd maar de kookplaat geraakt toch verhit.Dit was daarbij binnen de 14 dagen aan jullie gemeld om in aanmerking te komen voor terugroeping. Ik heb dus recht op de terugname en terugbetaling zoals jullie in 'uw Akte van Vertrouwen' melden. Met vriendelijke groetenStefan

VANDEN BORRE

Naar: S. V.

14/02/2023

Beste,Je hebt besloten om dit toestel aan te kopen via internet gebasseerd op de specificities die vermeld staan op onze website.De handleiding is ook op die zelfde pagina beschikbaar voor een nazicht voor aankoop.Daar staat de gegeven info van de Mieletechnieker duidelijk vermeld. Met andere woorden is de verluchting van de keukenkast vooraan niet voorzien voor dit toestel.Wanneer een toestel niet defect is of de oorzaak ligt aan de omgeveing en een interventie word aangevraagd valt dit niet onder de fabrieksgarantie en word dit aangerekend.Ik zal je hiervoor geen oplossing kunnen aanbieden. Vriendelijke groeten,VanessaConsumentendienst02 334 00 00www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -

S. V.

Naar: VANDEN BORRE

03/03/2023

BesteDit antwoord is niet correct.De tekst die je aanhaalt van de handleiding op pagina 68 is een "advies" voor het geval je eentussenbodem gebruikt. Er wordt geen tussenbodem gebruikt (zie bijlage).Verder is er meer dan de gevraagde minimumafstand tussen de onderkant van de kookplaat en de schuif- foto's zijn beschikbaar.De installatie is dus conform de installatiehandleiding gebeurd maar de kookplaat geraakt toch verhit.Dit was daarbij binnen de 14 dagen aan jullie gemeld om in aanmerking te komen voor terugroeping.Ik heb dus recht op de terugname en terugbetaling zoals jullie in 'uw Akte van Vertrouwen' melden.Met vriendelijke groetenStefan


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform