Terug

Meterwissel digitale meters

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: FLUVIUS

18/11/2022

Beste,Naar aanleiding van een nog lopend probleem wil ik hierbij een klacht neerleggen.Op 29.09.2022 constateerde ik dat er een fout was gebeurd bij het plaatsen van de digitale meters 1,5 jaar geleden door Fluvius. Dit ontdekte aangezien het pand leeg staat en mijn ‘teller’ nog steeds doorliep. Fluvius is langsgekomen, heeft de fout geconstateerd en heeft mij bevestigd dat op 17.10.2022 de meter succesvol gewisseld werden en dat ze dit door hebben gegeven aan mijn energieleverancier (MEGA Power online). Een week nadien vraag ik of dit reeds is rechtgezet is bij MEGA maar deze hebben ‘nog niks ontvangen’. Ik neem opnieuw contact op met Fluvius om zodat ze dit nogmaals kunnen doorgeven en heb gevraagd om mij deze keer in CC te zetten zodat ik ook bewijs heb dat het zo door is gegeven. Ik veronderstel dus dat het in orde is.Hierop bel ik vervolgens weer met MEGA om een afrekening te vragen en word ik nogal onvriendelijk verzocht om ALWEER mijn meterstand door te geven met foto’s terwijl ik dit al reeds had gedaan en mijn pand leeg staat. Netjes verzend ik dan weer de gevraagde documentatie om vervolgens 2WEKEN later een antwoord dat het dus blijkbaar ‘ niet mogelijk is’ om een tussentijdse afrekening op te vragen met digitale meters. Opnieuw leg ik uit dat dit naar aanleiding is van een meterwissel waarop de klantenservice zegt dat ze NIKS ZIEN m.b.t. een ‘mystery switch zoals’ ze dit noemen. Dit alles heeft me al een hoop stress bezorgd, een hoop tijd gekost en ook geld aangezien de facturen ook niet stoppen met komen en het loopt gewoon nog steeds door.Het gaat hier om een verbruik van 4 mensen dat ik nog steeds betaal t.o.v. een leegstaan pand. Daarbij is appartement verkocht en verleid de akte op 6december en zal ik dus een eindafrekening krijgen dat nog steed gefactureerd staat aan de foutieve meternummer.Ik vind het ongehoord dat ik zoveel tijd heb moeten steken in iets dat niet eens mijn fout was en dat ik machtloos sta en maar moet afwachten dat beiden partijen iets doen om het op lossen. Hier moet een einde aan komen en ik eis dat de informatie nu onmiddelijk bij mijn energie leverancier komt en een schadevergoeding voor dit alles. Dit alles is nooit mijn fout geweest maar toch mag ik er nu voor opdraaien.Graag zie ik jullie reactie tegemoet komen.Hoogachtend Sara Mus

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: S. M.

01/12/2022

Beste,Deze berichtgeving staan nog steeds intern in error. We begrijpen uw ongenoegen hieromtrent. Momenteel kunnen we jammer genoeg geen concrete timing meegeven. We doen al het mogelijk om dit zo spoedig mogelijk in orde te krijgen. Onze excuses voor het ongemak.Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform