Terug

meterstanden gas en electriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: FLUVIUS

08/11/2022

Beste , Op 25/10 krijg ik de jaarafrekening voor elektriciteit en gas van mijn moeder . Deze is overleden op 25 maart dit jaar . Dus alle facturen zijn voor mij , ook de jaarafrekening van Eneco .Tot mijn verbazing is deze redelijk naar de hoge kant.De afrekening is van de periode 16/2 tot 5/10 . Voor die periode heb ik 7 voorschotten betaald , 1 volledige en 6 op leegstand. Vanaf de periode van 25/3 tot 5/10 is er weinig tot geen elektriciteit verbruikt , laat staan gas want deze heb ik volledig afgesloten .Dus zou mijn moeder op een dikke maand 285,26 € elektriciteit en 541, 46€ gas verbruikt hebben ??? De resterende 6 maand heeft enkel een koelkast en boiler aan het net gelegen ! De jaarafreking is tot stand gekomen doordat Fluvius een digitale meter is komen plaatsen begin oktober. De plaatsers hebben zelf de meterstanden blijkbaar doorgegeven die volgens mij verkeerd waren . Graag wou ik een woordje uitleg , dus bel ik naar de klanten dienst van Eneco. Deze kunnen mij ook niet verklaren van het hoge verbruik , terwijl het huis 6 van de 7 maand onbewoond is .Omdat de meterstanden volgens hun correct zijn ,verwijzen ze mij door naar FLUVIUS.Dus bellen naar de klantendienst van Fluvius .Opnieuw de hele uitleg gedaan en deze konden ook geen verklaring geven . Deze verwijzen mij vervolgens door naar de storingsdienst van Fluvius en deze raden mij aan om een klacht in te dienen . In deze klacht opnieuw het hele verhaal verteld en tot mijn verbazing krijg ik op nog geen 24 u al een antwoord . Daarin staat dat onder andere dat het normaal is dat men tijdens de winterperiode meer gas verbruikt ! Is de winterperiode tussen 16/2 en 5/10 ?????? Nogmaals de gas was volledig afgesloten sinds april !!Ook vergelijkt men met de vorige jaren ... ja dan leefde mijn moeder wel hé . Dus kan men toch moeilijk vergelijken ? Ook raden ze me aan om de meters te controleren op abnormaal verbruik . Hoe kan ik dat doen als die sinds oktober vervangen zijn door digitale ? Ik heb de indruk dat Fluvius mij wil afschepen met een aangepast standaardmailtje en mijn klacht niet ernstig neemt !Niemand kan verklaren waarom de factuur zo hoog is ondanks dat er 6 maand geen tot zeer weinig verbruikt is .( klant en factuurnummer is van Eneco )

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: A. C.

09/11/2022

Beste,Zou u mij het adres of de EAN-codes willen bezorgen aub?Alvast bedankt!Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

A. C.

Naar: FLUVIUS

09/11/2022

Hallo , Het adres bogaert 5 9260 Wichelen Ean 541448820049406250Ean 541448820049406267Mvg

FLUVIUS

Naar: A. C.

10/11/2022

BesteU meldt ons een aanzienlijke afrekening te hebben ontvangen van uw energieleverancier voor de periode 16.02.2022 t.e.m. 06.10.2022.We begrijpen dat u hierdoor de correctheid van de meterstanden in vraag stelt. We hebben de historiek van uw meterstanden bekeken.Uw meteropstelling van uw elektriciteit- en aardgasteller werden op 06.10.2022 vervangen door digitale meters. We geven onze techniekers steeds de opdracht om bij een metervervanging foto's te nemen van de meterstanden. De foto's van de weggenomen tellers vindt u in bijlage.We merken op dat de meterstanden van wegname op de foto's gelijk zijn aan de meterstanden in onze database die werden verstuurd naar uw energieleverancier.Voor de afrekening werden als beginmeterstanden voor de elektriciteit: 4085 KWh (dagtarief) en 3822 KWh (nachttarief) genoteerd op 16.02.2022. Voor de aardgasteller werd op dezelfde datum, 35867 m ³ genoteerd als meterstand.De eindmeterstanden werden genoteerd bij de metervervanging op 06.10.2022 Deze waren 4400 KWh (dagtarief) en 4158 KWh (nachttarief) voor de elektriciteit en 36135 m ³ voor het aardgas.Dit resulteert in een aangerekend verbruik, periode 16.02.2022 - 06.10.2022, van 315 KWh (dagtarief) en 336 KWh (nachttarief) voor de elektriciteit en 268 m ³ voor aardgas.We willen u dit aantonen via onderstaande tabel.Het is mogelijk dat het bedrag van de afrekening wordt bea¯nvloed door de energieprijs en niet met het verbruik op zich.Uit bovenstaande tabel zien we dat het verbruik voor de aangerekende periode is verminderd, maar de energieprijs kan wel gestegen zijn.We hopen u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Als u nog bijkomende vragen of bemerkingen zou hebben betreft uw dossier aarzel niet verder contact met ons op te nemen.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform